معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه «در دوماه اول سال جاری ۷۱ فقره پروانه‌ بهره‌برداری صنعتی صادر شده است» گفت: این میزان پروانه بهره‌برداری صنعتی ۱۱۴۸ نفر ایجاد اشتغال کرده‌ است که در مدت مشابه سال گذشته این میزان اشتغال ۱۰۲۵ نفر بوده است. این میزان نشان دهنده رشد ۱۵ درصدی در زمینه ایجاد اشتغالزایی صنعتی در استان است.

رشد ۱۵ درصدی اشتغالزایی صنعتی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم ناصری در خصوص صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی در خراسان رضوی در سال جاری، اظهار کرد: خراسان رضوی در سال گذشته در زمینه صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی رتبه سوم را داشته است و از تهران نیز در این زمینه پیشی گرفته است.  استان‌های اصفهان و آذربایجان شرقی و خراسان رضوی سه استان برتر در این زمینه بوده‌اند.

وی افزود: درسال گذشته خراسان رضوی هم در زمینه صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی و ایجاد اشتغالزایی صنعتی جزو چهار استان برتر در کشور بوده‌ است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: در سال جاری در خصوص صدور پروانه‌های بهره برداری صنعتی رشد ۲۰ درصدی را نسبت به سال گذشته پیش‌بینی کرده‌ایم. با توجه به عملکرد دوماه اول سال جاری و پیش‌بینی انجام شده، از برنامه خود عقب نیستیم.

ناصری با اشاره به صدور ۷۴ فقره پروانه‌ بهره‌برداری صنعتی در دو ماه اول سال گذشته تصریح کرد: باید در انجام سرمایه‌گذاری رشد صورت گیرد و تعداد صدور پروانه ملاک نیست.

وی با اشاره به این مورد که در دوماه اول سال جاری ۷۱ فقره پروانه‌ بهره برداری صنعتی صادر شده است عنوان کرد: این میزان پروانه بهره‌برداری صنعتی ۱۱۴۸ نفر ایجاد اشتغال کرده‌ است که در مدت مشابه سال گذشته این میزان اشتغال ۱۰۲۵ نفر بوده است. این نشان دهنده رشد ۱۵ درصدی در زمینه ایجاد اشتغالزایی صنعتی در استان است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تعداد صدور پروانه بهره برداری صنعتی در ماه اول سال را نمی‌شود ملاک آمار قرار داد؛ چراکه در فروردین ماه نیمی از روزهای ماه تعطیل است و واحدها به دنبال صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی نیستند. با این حال از آن چیزی که نسبت به سال قبل پیش‌بینی شده بود جلوتر هستیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، ضمن بیان اینکه «پروانه‌های صادر شده در تمامی بخش‌های صنعت است» افزود: در بخش صنایع غذایی، صنایع فلزی و خودرو و ... پروانه صادر می‌شود، اما بخش اعظم صدور پروانه‌های صنعتی در زمینه صنایع فلزی و صنایع غذایی است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها