دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در واکنش به ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر ایجاد خاصیت آهن‌ربایی در محل تزریق واکسن کرونا گفت: واقعیت این است خود ما هم در حال بررسی این موضوع هستیم؛ این عارضه فقط در ایران رخ نداده است!

"خاصیت آهنربایی در ناحیه تزریق واکسن کرونا" فقط در ایران رخ نداده است!

به گزارش قدس آنلاین ؛ عاطفه عابدینی درباره ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی که نشان می‌دهد در محل تزریق واکسن خاصیت آهنربایی ایجاد شده است، اظهار کرد: این شایعه در فضای مجازی رویت می‌شود و توضیحات و توجیهات غیرعلمی هم شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: واقعیت این است خود ما هم در حال بررسی این موضوع هستیم؛ این عارضه فقط در ایران رخ نداده است، این قضیه در هر برندی می‌توانست رخ دهد، حتی گروهی را گذاشتیم روی این موضوع کار کنند و توجیه علمی داشته باشیم. فرضیه ما این است که "هیدروکسید آلومینیوم" یا جیوه در این واکسن، شاید توجیه موضوع باشد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تصریح کرد: برخی هم گفتند اصلاً شاید این موضوع ربطی به واکسن نداشته باشد؛ برای کم کردن اضطراب و استرس ناشی از دست به دست شدن این ویدئوها باید بگویم که این موضوع خطرناک نیست و موقت خواهد بود و مرگ و میر به دنبال نداشته است؛ اکنون تئوری‌هایی داریم اما باید صبر کنیم بررسی کامل شود؛ اگر به خاطر واکسن است شاید لازم باشد تعدیلاتی در ساختار واکسن رخ دهد اما این احتیاج به تحقیق و مستندات دارد.

این اظهارات دکتر عابدینی در حالی است که ظهر امروز "دکتر حمید سوری؛ رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا" و دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، محتوای چنین کلیپ‌هایی را رد و اظهار کردند: ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ایجاد خاصی آهنربایی در محل تزریق واکسن صحت ندارد!

برچسب‌ها