معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: امام خمینی(ره) توانست با احیا دین اسلام فرصت خدمت، تبلیغ و ترویج معارف دینی را برای بشریت فراهم آورد.

امام خمینی(ره) با احیاء دین فرصت تبلیغ معارف الهی را فراهم آورد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد در وبینار تخصصی  «امام خمینی(ره) مجدد دین و مذهب در عصر کنونی»  که عصر امروز ۱۳ خرداد ماه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از سوی مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: امروز در دنیا روش‌شناسی تبلیغ از مهم‌ترین موضوعاتی است که مورد مطالعه و پژوهش محققان، اندیشمندان و بنگاه‌های تبلیغی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) در حدیثی می فرمایند: اگر همه مردم محاسن کلام ما را بیاموزند مسیر هدایت و رشد آنها فراهم می‌شود؛ همچنین این امام همام در سخن دیگری که توسط راویان فراوانی از اهل سنت و شیعه به حدیث «سلسله الذهب» معروف شده است،  به نوعی آرمان تبلیغی را تبیین می کند و از همین رو این حدیث از جایگاه والایی در میان احادیث ما برخوردار است.

حجت السلام گنابادی‌نژاد افزود: امام رضا(ع) در این سخنان گوهربار از یک سو یک روش‌شناسی تبلیغ و از سوی دیگر قله و آرمان تبلیغی که  احیا مکتب توحید و معرفی راه خداشناسی برای نجات بشریت امروز است را مطرح می‌کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) اگر در عمر شریفشان این دو مسیر را به بشریت تعلیم فرمودند ما نیز مفتخریم در عصری زندگی می‌کنیم که یکی از تربیت شدگان اهل بیت(ع) یعنی امام خمینی(ره)، نمونه عینی تحقق بیان حضرت رضا(ع) بودند.  

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی یکی از دستاوردهای مبارک و ارزشمند امام خمینی(ره) را تجدید حیات دینی در عصر کنونی عنوان کرد و گفت: این موضوع از ابعاد مختلفی همچون احیا تفکر دینی در میان سیاست مداران، حیات مجدد دین، اعترافات غربی‌ها به افزایش تلاش جهانی برای آشنایی با اسلام، جغرافیای جدید دینی و... قابل بحث و گفتگوست.

حجت الاسلام گنابادی نژاد به تجدید حیات دینی و معنوی انسان معاصر از منظر امام خمینی(ره)، اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند انقلاب اسلامی هویت معنوی را در کل جهان زنده کرد و خیزش عظیمی را برای تمام ادیان به وجود آورد.  

وی با بیان اینکه در عصر انقلاب اسلامی شاهد رجوع و تمسک مسلمین و غیر مسلمین به اهل دین شدیم، گفت: بنگاه‌هایی که رسالتشان دروغ پراکنی و خلاف‌گویی است در بداهت و شفافیت حرکت نورانی امام نتوانستند حق را کتمان کنند؛ در دهه ۶۰ شبکه بی بی سی انگلیس که به مناسبت نزدیک شدن قرن ۲۱  گزارشی تهیه کرده بود اعلام می‌کند انقلاب اسلامی در ایران نه تنها برای ایرانیان بلکه تمام ادیان جهانی نقطه عطفی بود که از بازگشت میلیون‌ها نفر به اصولگرایی مذهبی خبر می‌دهد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها