همزمان با هفته محیط زیست، نمایشگاه آثار نقاشی با عنوان «شگفتی‌های طبیعت» با نمایش آثار ۳ بانوی هنرمند در نگارخانه موزه رضوی آغاز به کار کرد.

افتتاح نمایشگاه نقاشی «شگفتی‌های طبیعت» در نگارخانه رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مسئول امور ترویج میراث فرهنگی رضوی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به برپایی این آوردگاه فرهنگی از ملیحه درویشیان، سمانه احسانی‌نیا و مریم رزمگاهی در مقام هنرمندان خالق این آثار نام برد و اظهارکرد: سمانه احسانی‌نیا از هنرمندان توان‌یاب است که آثار خود را به وسیلۀ دهان خلق کرده است.

به گفته حجت حسنی این هنرمند آثاری را با تکنیک اکریلیک و در سبک امپرسیونیسم به نمایش درآورده است.

وی همچنین ملیحه درویشیان را نیز دیگر هنرمند توان‌یاب این آثار ذکر کرد و گفت: این هنرمند که متاسفانه در حال حاضر در بستر به سر می برد، با کمک دو انگشت خود این آثار را با تکنیک آبرنگ و در سبک رئالیسم خلق کرده است.

همچنین مریم نایب رزمگاهی، دیگر هنرمند این آثار در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تعداد ۱۲ اثر از او در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است، از تابلوی «ببر در آب» با تکنیک رنگ و روغن و سبک هایپررئال به عنوان نقطۀ عطف کار هنری خود نام برد و اظهار کرد: حدود ۴ سال است که در موضوعات حیات وحش تمرکز کردم و شروع کارم در حوزۀ حیات وحش و سبک هایپررئال با همین اثر بود.

وی تصریح کرد: من تمام آثار خود را در صفحۀ مجازی‌ام قرار می‌دهم، اما این کار با استقبال ویژه‌ای روبرو و در سطح وسیعی در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد.

این بانوی هنرمند با اشاره به اینکه «ببر در آب» را از روی تصویری که توسط یک عکاس اندونزیایی تهیه شده، ترسیم کرده است، گفت: پس از مدتی در یکی از سایت‌های آمریکایی دیدم که ۱۰۰ اثر برتر هایپررئال جهان را در سبک‌های مختلف معرفی کرده بود که نقاشی من نیز یکی از آن صد اثر بود.

وی با بیان اینکه مدت ۴سال است که به نقاشی حیات وحش و طبیعت رو آورده است، گفت: سعی دارم این شگفتی‌های طبیعت و مخلوقات زیبای خداوند را به تصویر بکشم چون فکر می‌کنم گویاترین زبان، زبان تصویر است.

وی از تمایل خود برای حمایت از حیوانات سخن گفت و اظهار کرد: امید دارم که اهمیت حفاظت از این گونه‌های جانوری را به نسل‌های آینده نیز مننتقل کنم.

این نمایشگاه تا تاریخ ۲۶خردادماه برپاست و علاقه‌مندان همه‌روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۷ با حضور در نگارخانۀ موزۀ رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی می‌توانند از این آثار بازدید کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها