طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با افزایش ۳۲۸ هزار مبتلای جدید در سراسر جهان, شمار مبتلایان از ۱۷۴ میلیون نفر عبور کرد.

عبور شمار مبتلایان کرونا در جهان از ۱۷۴ میلیون نفر + جدول تغییرات

قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۷۴ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۸۶ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۵۷ میلیون و ۶۴ هزار و ۶۰۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۶ هزار و ۴۰۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۷۸۲ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۱۲ هزار و ۳۶۶ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۰۰ هزار و ۶۳۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۸ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۹۷۵ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۳۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۳۹ هزار و ۶۳۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۶ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۶۲ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۴۷۳ هزار و ۴۹۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۵ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۷۵۳, ۵ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۹۸۰, ۵ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۴۳۷, ۴ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۹۲ و ۴ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۴۳۸ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۳ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۴۳۹ مبتلا و آلمان نیز با ۳ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۷۸۹ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۲۸ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۷۳۷, ۲۷ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۱۸۰ و ۱۵ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۲۸۶ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

برچسب‌ها