یک روزنامه ایتالیایی به احتمال انتقال سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران به تیم آ.اس رم ایتالیا پرداخت و نوشت: آزمون احتمالا آلترناتیو «بلوتی» برای خط حمله رم است.

گزارش روزنامه ایتالیایی از علاقه تیم «مورینیو» به جذب «آزمون»

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه «corrieredellosport» ایتالیا گزارش کاملی از وضعیت سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران و تیم زنیت سنت پترزبورگ روسیه منتشر کرده است؛ بازیکنی که باشگاه آ. اس رم ایتالیا با هدایت «ژوزه مورینیو» او را زیر نظر دارد و در کنار «بلوتی» یکی از گزینه‌های تقویت خط حمله رم محسوب می‌شود.

این روزنامه نوشت: «La Bella di Torriglia شخصیتی محبوب است که با شهر توریلیا پیوند خورده است. طبق یک افسانه باستانی، او کسی است که همه دنبالش هستند اما هیچکس او را نمی‌گیرد. شاید نسخه ایرانی آن، سردار آزمون مهاجم تیم زنیت باشد که تیم‌های زیادی خواهانش هستند اما در نهایت هرگز خریداری نمی‌شود. "مسی ایران" (لقب مطبوعات ایران به آزمون) در ایتالیا مدنظر باشگاه‌های لاتزیو، میلان، آتالانتا، ناپولی و اکنون تیم رم است. بسیاری از باشگاه‌های خارج از کشور هم نام او را مشخص کرده‌اند (چلسی، موناکو و آرسنال) اما در پایان آنها همیشه به سمت چیز دیگری منحرف شده‌اند. بورسیا دورتمند نیز خواهان آزمون است و این می‌تواند تابستان مناسبی باشد که او از روسیه به لیگ مهمتری برود.»

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: «آزمون در سال ۲۰۱۲ به مبلغ ۱۲ میلیون یورو از روبین کازان به زنیت فروخته شد و امروز حداقل ۱۳ میلیون یورو بیشتر ارزش دارد. این بازیکن ۲۶ ساله در ۲۶ بازی برای زنیت در این فصل ۱۹ گل زد و ۶ پاس گل داده است: اعدادی مهم برای بازیکنی که قطعاً خودش را تثبیت می‌کند و اکنون می‌تواند برای پیشرفت آماده باشد. باشگاه رم فکر می‌کند که آزمون یک آلترناتیو برای بلوتی است اما او قبلاً هم می‌توانست در پایتخت باشد. ایگلی تاره مدیر ورزشی باشگاه لاتزیو سعی کرد آزمون را وقتی جوان و در تیم روستوف بود به خدمت بگیرد. فدراسیون فوتبال ایران حتی توافقنامه بین باشگاه‌ها را اعلام کرد اما آزمون در روسیه ماند و معامله شکست خورد. آزمون سپس به روبین کازان رفت.»

corrieredellosport همچنین به علاقه آزمون به والیبال و سوارکاری پرداخته است و اینکه بیشتر وقت این مهاجم در ایران با اسب‌ها سپری می‌شود. این روزنامه به نقل از آزمون نوشته است که از شدت علاقه به اسب‌ها حتی گاهی نزدیک به اصطبل می‌خوابد!

روزنامه ایتالیایی اظهارات چند ماه پیش سردار آزمون را هم بازنشر داده است؛ مصاحبه‌ای که آزمون گفته بود هشت سال در روسیه بوده و دوست دارد چالش جدیدی را امتحان کند.

برچسب‌ها