وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه افشای روابط این رژیم با کشورهای عربی گفت که روزانه با وزرای خارجه هفت کشور عربی در تماس است.

 وزیر صهیونیست: روزانه با ۷ همتای عرب از طریق واتساپ در تماس هستم

قدس آنلاین: «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تأکید کرد که با وزرای خارجه هفت کشور عربی که برخی از آن‌ها روابط دیپلماتیک با این رژیم ندارند، ارتباط دائمی دارد.

وی با اشاره به اینکه با برخی از این وزرا روزانه از طریق واتساپ در تماس است، گفت که به روابط با کشورهای عربی خوش‌بین است چرا که حتی پس از جنگ علیه غزه نیز روابط با این کشور به مرحله محک و آزمون رسید.

اشکنازی در مصاحبه با وبگاه اسرائیلی «والا» افزود: «امیدوارم یائیر لابید وزیر خارجه بعدی اسرائیل روابط با کشورهای عربی را به پیش ببرد چرا که تاکنون پیشرفت سریعی حاصل شد و امکانات زیادی در این زمینه وجود دارد».

بنابر گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، اشکنازی گفت: «دو چالش اصلی در برابر روند سازش وجود دارد یکی نمایشگاه اکسپوی دبی در اکتبر آینده است و انتظار می‌رود که شمار زیادی از اسرائیلی‌ها در این نمایشگاه شرکت کنند و علاوه بر آن بهبود روابط با مغرب و تبدیل دفاتر منافع در تل‌آویو و رباط به دو سفارتخانه است».

وی پیش‌بینی کرد که آمریکا بزودی فرستاده جدیدی در غرب آسیا تعیین می‌کند تا توافقنامه‌هایی را که در دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا جهت تقویت روابط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی امضا شد، تقویت کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افزود که مقامات ارشد دولت جو بایدن به او گفته‌اند که پس از تشکیل کابینه جدید اسرائیل برای تقویت روابط این رژیم با کشورهای عربی تلاش خواهند کرد و حتی «انتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز گفته است که مشکلی با استفاده از واژه توافقنامه ابراهام ندارد.

وی با اشاره به سفر دو هفته پیش خود به واشنگتن گفت که در خصوص ایجاد یک کارگروه مشترک اسرائیلی-آمریکایی درباره مسئله فلسطین توافق شد و نخستین نشست این کارگروه نیز برگزار و درباره تصمیم دولت بایدن برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس بحث و گفت‌وگو شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها