کرمانشاه- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به بهبود شاخص های نرخ بیکاری و ضریب جینی در استان تاکید کرد: شاخص ها نشان می‌دهد که اوضاع اقتصادی استان رو به بهبودی می رود.

 اوضاع اقتصاد کرمانشاه روبه بهبودی است

به گزارش قدس آنلاین؛ حبیب الله وفایی با اشاره به کاهش محسوس نرخ بیکاری استان در سالهای اخیر گفت: نرخ بیکاری کرمانشاه از ساعت ۱۳۵۵ از متوسط کشوری فاصله گرفته و سال به سال افزایش یافته تا اینکه در سال ۱۳۹۵ به ۲۲.۲ درصد رسید.

وی افزود: طی چهار سال گذشته برنامه ها و اقدامات خوبی در استان برای کاهش این نرخ در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه نتیجه داد و ظرف چهار سال توانستیم نرخ بیکاری استان را به ۱۴.۹ درصد برسانیم.

وفایی گفت: معتقدیم نرخ بیکاری ۱۴.۹ درصدی در شان مردم استان کرمانشاه نیست، اما همین شروع روند نزولی نرخ بیکاری و تداوم آن در سالهای اخیر نویدبخش اتفاقات خوب در این زمینه  است.

وی یادآور شد: با این میزان کاهش، کرمانشاه برای اولین بار سال گذشته از رتبه اول بیکاری کشور خارج شد و به رتبه سوم رسید.

ریییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه به بهبود شاخص ضریب جینی هم اشاره کرد وافزود: این شاخص شکاف درآمدی میان طبقات جامعه را نشان می‌دهد که در سال ۹۸ کرمانشاه در ضریب جینی مناطق شهری در رتبه ششم کشور قرار گرفت، به این معنی که پنج استان در این شاخص وضعیتی بهتر از کرمانشاه داشتند.

وفایی گفت: در شاخص ضریب جینی مناطق روستایی نیز کرمانشاه در رتبه چهارم قرار گرفت، به این معنی که سه استان در این زمینه از کرمانشاه وضعیت بهتری داشتند.

ریییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه تاکید کرد: بهبود این شاخص نشان می‌دهد که اوضاع اقتصادی استان سمت بهبودی می‌رود.

برچسب‌ها