پس از فراخوان سید عبدالملک الحوثی، دبیر کل انصارالله برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به مردم فلسطین در چهارم خرداد، تحت‌شعار «قدس نزدیک‌ترین است» مردم استان صنعا که خودشان تحت محاصره شدید ائتلاف سعودی قرار دارند، ده‌ها میلیون ریال یمنی جمع‌آوری کردند.

 کرامت یمنی

عبدالباسط الهادی، استاندار صنعا روز پنجشنبه عواید حاصل از کمک‌های مالی را بیش از ۸۳ میلیون ریال یمن معادل حدود ۳۳۲هزار دلار آمریکا اعلام کرد. وی در مراسم تحویل این کمک‌ها گفت: ساکنان‌صنعا باوجود شرایط دشوار و پیامدهای فعلی جنگ، به طور فعال در این کارزار شرکت کردند و این کمک‌ها کمترین وظیفه برای حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی است.

در همین حال تحرکات میدانی و سیاسی به طور همزمان در یمن از سوی طرف‌های درگیر در حال پیگیری است. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنان در حال هدف قرار دادن مواضع نیروهای دولت مستعفی (وابسته به عربستان سعودی) و حزب اخوانی «الاصلاح» در مأرب هستند. به گزارش فارس، یمنی‌ها با چهار موشک بالستیک و یک پهپاد، مواضع ائتلاف سعودی و حزب الاصلاح را هدف قرار دادند که بر اثر آن، چندین نفر کشته و زخمی شدند. در همین زمینه، عبدالله العلیمی، مدیر دفتر عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن گفته از آغاز سال جاری میلادی تا اوایل ماه می، ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای وی کشته و ۵ هزار و ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز گفته است: تنها در صورت خروج بیگانگان، تروریست‌های داعش و القاعده در استان مأرب و باقی ماندن ساکنان اصلی این منطقه عملیات آزادسازی متوقف خواهد شد. در همین حال، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: نیروهای انصارالله یک جاسوس موساد را در این کشور بازداشت کرده و به‌زودی جزئیات بیشتری را در مورد فعالیت این فرد منتشر خواهند کرد. یحیی سریع، در حساب توییتری خود افزود: ما به زودی دخالت‌های رژیم صهیونیستی در امور داخلی یمن را برملا خواهیم کرد. گفتنی است، انصارالله پیش از این به همکاری رژیم اسرائیل با عربستان و امارات برای حمله به یمن اشاره کرده بود.

برچسب‌ها