استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند مقام ولایت تکوینی، ولایت تاریخی و تأثیرگذاری بر جامعه را بر ائمه (ع) داده است، گفت: ادله متعددی داریم که تمام این شئون ائمه(ع) برای حضرت معصومه سلام الله علیها هم وجود دارد.

حضرت معصومه(س) تمام شئون ائمه(ع) را دارا هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در مراسم تعویض پرچم حرم مطهر بانوی کرامت در صحن امام رضا(ع) برگزار شد با بیان اینکه من در زندگی خود فقط به روضه خوانی و جاروکشی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها افتخار می‌کنم، اظهار کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها کریمه اهل بیت(ع) هستند و کریمه اهل بیت(ع) به خاطر داشتن ویژگی کرامت هیچ کس را از در خانه خود دست خالی رد نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه بی تردید ائمه(ع) واسطه بین ما و خداوند هستند، گفت: قرآن به ما می‌فرماید برای تقرب به خدا متوسل به وسائل شوید و ائمه(ع) فرمودند که این وسائل ما هستیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ائمه(ع) واسطه در قوس صعود و نزول بین ما و خداوند هستند، گفت: در قوس صعودی در زیارت جامعه کبیره آمده است رضای اهل بیت(ع) رضای خدا را برای ما به ارمغان می‌آورد بنابراین سیر الی الله به امضای ائمه محقق می شود و از طرف دیگر در قوس نزولی نیز خیر و رحمت الهی به برکت ائمه(ع) و به واسطه این ذوات مقدسه بر ما نازل می‌شود.

وی با بیان اینکه معصومین(ع) دارای مقام ولایت تکوینیه و شفاعت هستند و این مقام منحصر به آخرت نیست بلکه در دنیا آغاز و در آخرت به نحو اتم و اکمل محقق می‌شود، گفت: ائمه(ع) به خاطر علم و اشراف خود به اول و آخر بشر دارای ولایت تاریخی نیز هستند و ما معتقدیم که امام حسین علیه السلام با اطلاع از اتفاقاتی که برای اهل بیت ایشان و جامعه می افتد در عاشورا حاضر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی ادامه داد: سومین ویژگی معصومین(ع) تأثیرگذاری بر جامعه عصر خود و بعد از خود است که این تأثیرگذاری با انقلاب پیامبر(ص) آغاز، با انقلاب امام حسین علیه السلام احیا و با انقلاب فرهنگی امامین صادقین تا عصر ظهور ماندگار شد و به امید خدا با انقلاب جهانی امام زمان (عج) به کمال خواهد رسید.

وی با بیان این که حضرت معصومه سلام الله علیها به ادله متعدد تمام شئون معصومین(ع) را دارا هستند، گفت: در روایت آمده است که همه شیعیان با شفاعت دختر موسی بن جعفر علیه السلام داخل بهشت می‌شوند که نشان دهنده ولایت تکوینی ایشان است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مقام دیگر حضرت معصومه سلام الله علیها مؤثر بودن در تاریخ است که با هجرت ایشان به ایران آغاز و تا زمان حاضر ادامه دارد و در روایت داریم که مردی از قم قیام می‌کند که مردم را به حق دعوت می کند و کسانی دور او جمع می شوند که مثل آهن حرارت دیده اند و هیچ چیزی آنها را از مسیر منحرف نمی کند و زمینه ساز ظهور امام زمان خواهند بود.

وی افزود: مقام دیگری که خدا به کریمه اهل بیت(س) عنایت کرد محوریت و مرکزیت ایشان برای شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) است به این صورت که ائمه(ع) شیعیان و علما را به زیارت ایشان فرا خوانده اند و علم حول محور ایشان شکل می‌گیرد و با ورود امام زادگان به ایران جامعه شیعی در ایران با محوریت قم تشکیل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی گفت: در روایت داریم که قم آشیانه آل محمد صلوات الله علیه و آله است و در روایت دیگری آمده است قم مأوای فاطمیون و محل آرامش گرفتن مؤمنین است و اگر فتنه ای به شما رو کرد به سمت قم بروید چراکه خدا فتنه را از این شهر دور کرده است.

وی با بیان اینکه مملکت ما مملکت امام رضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است، افزود: کسانی به دنبال سرد کردن مردم از حضور در انتخابات هستند به این کشور خیانت و ظلم می کنند و این رفتارشان باعث مسرت و شادی دشمنان می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در روایت است که رفتاری که باعت شادی دشمن شود مورد رضای ما نیست، افزود: تمام دشمنی دشمنان ما برای این است که نمی خواهند پرچم امیرالمرمنین(ع) و اباعبد الله(ع) در این کشور بلند شود.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

برچسب‌ها