مدیرکل ثبت و احوال خراسان رضوی از تولد ۵۲ هزار و ۹۴ نوزاد دختر در سال ۹۹ خبر داد و گفت: فاطمه، زهرا و حلما سه اسم محبوب و پرطرفدار دختر در بین اهالی این استان است.

محبوب‌ترین اسامی دختر در بین خراسانی‌ها کدامند؟

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن نیری  در خصوص تعداد موالید نوزادان دختر و پسر در خراسان رضوی طی سال گذشته اظهار کرد: در سال ۹۹ تعداد کل نوزادان پسر متولد شده عدد ۵۵ هزار و ۷۲ نفر بوده است و تعداد کل نوزادان دختر متولد شده عدد ۵۲ هزار و ۹۴ است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی با بیان اینکه  نسبت جنسیتی تعداد نوزادان پسر نسبت به نوزادان دختر در این استان عدد ۱۰۶ به ۱۰۰ است، عنوان کرد: البته با توجه به بالا بودن امید به زندگی در بانوان و از طرف دیگر با توجه به اینکه پسران بیشتر در معرض حوادث و آسیب‌های منجر به فوت قرار می گیرند، از تفاوت این نسبت در سال های آینده کاسته می‌شود.

وی در خصوص بیشترین فراوانی اسامی دختر نامگذاری شده در سال گذشته نیز عنوان کرد: ۵ نام دختر که به ترتیب حائز بیشترین تعداد فراوانی هستند شامل اسم فاطمه با فراوانی دو هزار و ۲۰۶، زهرا با فراوانی یک‌هزار و ۴۱۵، حلما با فراوانی یک‌هزار و ۱۴۷، زینب با فراوانی یک هزار و ۱۲۱، همتا با فراوانی یک هزار و ۴۴ نفر است.

نیری با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت استان در شهرستان مشهد زندگی می‌کنند، بیان کرد: بیشترین میزان موالید نوزادان به شهر مشهد اختصاص دارد و تنها در ۲ ماه نخست سال جاری حدود ۸ هزار و ۶۹۶ موالید دختر ثبت شده است که باز هم مانند سال گذشته اسامی فاطمه و زهرا و زینب دارای بیشترین تعداد فراوانی نام گذاری بوده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها