شماری از علمای اهل سنت خراسان رضوی با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو، این حضور گسترده را باعث یاس دشمنان و ایجاد اقتدار برای نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی دانستند.

تاکید علمای اهل سنت خراسان رضوی بر مشارکت گسترده در انتخابات

به گزارش قدس آنلاین، مدرس حوزه علمیه احناف خواف  در حاشیه گردهمایی علمای اهل سنت خراسان رضوی که با موضوع «انتخابات، امنیت پایدار»  در مشهد برگزار شد،  گفت: حضور پرشور در انتخابات در حقیقت موجب یاس کسانی می‌شود که بدخواه این مردم و نظام هستند، مشارکت حداکثری، نشانه اعتماد مردم به نظام است که امنیت پایدار را به دنبال دارد.

مولوی گل‌محمد مومن ادامه داد: شرکت گسترده ایرانیان به ویژه اهل سنت در انتخابات پیش رو، بیانگر دلبستگی و امید و اعتماد آنها به نظام اسلامی خواهد بود.

صلاح کشور را در نظر بگیریم

امام جمعه خلیل آباد خواف هم با تاکید بر توجه به وصایای حضرت امام(ره) و در نظر داشتن صلاح کشور در این انتخابات،  اظهار داشت: باید طبق آنچه بزرگان انقلاب فرموده اند، طوری عمل کنیم که به نفع نظام و جمهوری اسلامی باشد.

مولوی نورالله فرقانی ادامه داد: دستور اسلام آن است که مسلمان نباید نسبت به امور مسلمین بی اعتنا باشد، انتخابات هم از جمله مسائلی است که به همه مسلمین مرتبط است. امیدواریم همه مردم به خصوص اهل سنت با همت و شوری تمام در این امر مهم مشارکت حداکثری داشته باشند.

همه در انتخابات شرکت کنند

مدرس حوزه علمیه مظهر التوحید تایباد نیز گفت: مشارکت حداکثری یعنی این که تمام اقشار ملت اعم از شیعه و سنی و اقلیت های ساکن در ایران اسلامی باید در انتخابات شرکت کنند.

مولوی محمد ادهم اختری با بیان اینکه اگر احکام اسلام اجرا شود، همه مشکلات حل می شود، افزود: وقتی یک نفر به عنوان رییس جمهوری یا هر منصب دیگری احکام و قوانین اسلام را رعایت کند، همه مشکلات حل خواهد شد و حق همه افراد ادا می‌شود.

تلاش دشمنان القای یاس است

مدیر مدرسه علمیه احناف خواف هم با بیان اینکه مردم ایران بصیر و آگاه هستند، افزود: مردم در هر جا که احساس کنند حضور آنان به مصلحت کشور است، مشارکت حداکثری دارند.

مولوی حبیب الرحمن مطهری گفت: با توجه به تلاش مخالفان برای کمرنگ کردن مشارکت انتخاباتی، انشاءالله مردم همانطور که در انتخابات گذشته حضوری پررنگ داشتند، در این انتخابات هم حضوری گسترده داشته و به افراد اصلح رای خواهند داد.

وی افزود: هر نظامی مخالفان خود را دارد، با توجه به اینکه نظام اسلامی ما علیه استکبار به پا خاسته و با سیاستهای آنها مقابله می کند، آنها تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا مردم را از این نظام دلسرد کنند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها