بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: در سالجاری باید فرآیند ساخت ساختمان دانشگاه کوثر به اتمام برسد.

اتمام ساخت ساختمان دانشگاه کوثر بجنورد در سال جاری / کمبود خوابگاه دانشجویی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی  در جلسه بررسی مشکلات دانشگاه کوثر بجنورد گفت: موضوع تخصیص زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای احداث ساختمان دانشگاه فرهنگیان تا ۴۸ ساعت آینده تعیین تکلیف شود.

وی کمبود خوابگاه دانشجویی را از مشکلات مهم حوزه آموزش عالی استان دانست و افزود: باید با یک تصمیم کلی کشوری مشکل کمبود خوابگاه دانشجویی تعیین تکلیف شود تا با جهش در ساخت خوابگاه های دانشجویی دغدغه خانواده ها برطرف شود.

شجاعی تصریح کرد: برای ورود بخش خصوصی جهت ساخت خوابگاه های دانشجویی باید مشوق ها و مزایای قانونی پیش بینی شود.

وی افزود: آموزش باید مهارتی، تخصصی و متناسب با نیازهای منطقه باشد و در این راستا خواستار تطبیق رشته های مراکز دانشگاهی استان متناسب با ظرفیت ها و داشته های استان هستیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به موضوع مطرح شده مبنی بر جابجایی دانشگاه اشراق به مرکز شهر، گفت: این ساختمان ها با بودجه کشور ساخته شده است و باید در راستای خدمت رسانی به مردم باشد و چگونگی اجرای این درخواست با هدف حل مشکلات دانشگاه های اشراق، فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش از سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

وی اذعان داشت: سفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به خراسان شمالی را فرصتی مغتنم برای حل مشکلات سیستم آموزش عالی استان می دانیم.

وی با اشاره به نداشته های فراوان استان، گفت : این نداشته ها تنها به دلیل جوان بودن استان نیست بلکه به این دلیل است که از ابتدا به فکر ایجاد زیرساخت‌ها نبودیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اقدامات فراوانی انجام شده در حوزه آموزش و پرورش استان، افزود: افزایش نرخ باسوادی را لازمه اجرایی شدن طرح های توسعه ای دانستیم و بنابراین با برنامه‌ریزی تلاش کردیم سطح سواد استان افزایش یابد.

محمدعلی شجاعی گفت: با اقدامات انجام شده اکنون نرخ باسوادی استان برابر با میانگین کشور است و در شاخص جذب تعداد بیسوادان رتبه دوم کشوری را کسب کردیم.

شجاعی با اشاره به سفر مسئولان مختلف کشوری به استان و برگزاری جلسات مختلف در تهران گفت: تلاش کردیم در این جلسات و سفرها از محل انعقاد تفاهم نامه های مختلف اعتبارات بیشتری را برای استان جذب کنیم و مدیران دستگاه اجرایی مکلف پیگیری از وزارتخانه های متبوع برای جذب اعتبارات بیشتر هستند.

 

برچسب‌ها