۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 757050

یک حافظ قرآن گفت: حفظ قرآن از تمامی درس‌ها سخت‌تر است ولی با تمام سختی‌ها آرامش قلبی و روحی خاصی در من به وجود آورد که به همه سختی‌هایش می‌ارزد.

حفظ قرآن با تمام سختی‌هایش شیرین است

آرامشی که حفظ قرآن می‌دهد به سختی‌های آن می‌ارزد + فیلم قرائتبه گزارش ایکنا از مازندران، در ادامه معرفی حافظان وحی به سراغ ساجده وثیقی، یکی از حافظان قرآن کریم رفتیم تا با او به گفت‌وگو بنشینیم.

در ابتدا خود را معرفی کنید.

ساجده وثیقی هستم، پایه هشتم، حافظ کل قرآن کریم از دارالقرآن امام خمینی(ره) ناحیه یک ساری.

از محضر چه اساتیدی بهره بردید؟ و مشوق‌های شما چه کسانی بودند؟

استادان من خانم‌ها اسدی و واحدی بودند و در حفظ قرآن کریم پدر و مادر و مربیان و استادان قرآنم مشوقم بودند.

درباره برنامه روزانه قرآنی‌تان بگویید و اینکه چه میزان برای تثبیت و مرورتان زمان صرف می‌کنید؟

ابتدا نیمی از جزء ٣٠ را حفظ کردم و متوجه استعدادم شدم و حفظ قرآن را ادامه دادم و طی پنج سال تمام قرآن را حفظ کردم. اوایل به کمک مادرم حفظ می‌کردم و مادرم همچون استاد بارها آیه را برایم می‌خواند تا حفظ می‌شدم اوایل وقت کمتری برای حفظ قرآن می‌گذاشتم چون کمتر حفظ بودم ولی حالا حداکثر روزی چهار ساعت را برای مرور اختصاص می‌دهم و تاکنون نیز از جزء ١۵ به بعد تفسیر نور استاد حجت‌الاسلام قرائتی را خواندم. هر صبح و یک وقت کوتاه از غروب را برای قرائت قرآن صرف می‌کنم از هر ١٠ جزء قسمتی را انتخاب و طی روز مرور می‌کنم هر جا که کمتر تثبیت باشم بیشتر می‌خوانم.

 به یاد دارید که حفظ کدام آیه برای شما شیرین‌تر بود و درباره مفاهیم آن اندیشه کردید؟

آیه پنج سوره مبارکه یوسف، صوتی و لحنی که استاد منصوری از این آیه داشتن که ماجرای همان خوابی است که حضرت یوسف(ع) دید و به حقیقت پیوست و  ١١ ستاره و خورشید و ماه برایش سجده کردند، واقعا زیبا است.

از رتبه‌هایی که کسب کرده‌اید، بگویید.

در مقطع ابتدایی در مسابقات شهرستانی شرکت کردم و رتبه‌های اول و دوم را کسب کردم. اگر خداوند بخواهد در سطح استانی هم رتبه کسب خواهم کرد.

به عنوان حافظ قرآن نظرتان درباره مسابقات قرآن چیست؟

مسابقات خیلی خوب است و موجب ترغیب بیشتر به قرائت قرآن و ایجاد رقابت می‌شود.

آیا حفظ قرآن نیازمند حضور در کلاس و بهره‌مندی از محضر استاد است؟

حفظ قرآن را خودمان انجام می‌دهیم ولی کلاس ضروری است چون مربی قرآن از قرآن‌آموز پرسش می‌کند و تلاش می‌کند که آیات قرآن را در ذهنمان تثبیت کند.

از فراز و نشیب‌های حفظ قرآن بگویید.

مرور قرآن واقعاً سخت است و چنانچه مرور نکنم، ممکن است کمی فراموش کنم؛ اغلب اوقات از تفریح و مهمانی می‌زنم و به جای آن به مرور آیات می‌پردازم. حفظ قرآن از تمامی درس‌ها سخت‌تر است ولی با وجود تمام سختی‌ها آرامش قلبی و روحی خاصی در من به وجود آورد که به همه سختی‌ها می‌ارزد.

در پایان اگر مطلبی پیشنهادی، انتقادی دارید بفرمایید.

کلاس‌های قرائت و تجوید را برای حافظان قرآن بیشتر کنند و برگزاری تعداد مسابقات نیز بیشتر شود.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها