یزد سمیه شرف دینی - ماه خرداد همیشه برای ایرانیان ماهی پرازخاطرات تلخ وشیرین بوده ماهی که نقش مهمی درسرنوشت ایرانیان داشته است ۲۸خرداد ۱۴۰۰ هم می تواند یکی از روزهای سرنوست سازبرای ایرن و ایرانی باشد مردم استان یزد هم به مانند تمام ایرانیان نقش مهمی دراین روزبرای پیشرفت و سربلندی کشوردارند و خود را برای برگزاری انتخابات پرشور۲۸ خرداد آماده می کنند .

استان یزد آماده برگزاری انتخابات باشکوه و حماسی  ۲۸خرداد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، این روزها به هرکجای شهر که پا می گذاری با بنرهای تبلیغاتی نامزدهای اتنخابات ریاست جمهوری و نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا مواجه می شویم ازسوی دیگر شیوع بیماری کرونا باعث شده امسال انتخاباتی متفاوت با سالهای دیگر داشته باشیم وکرونا تبلیغات نامزدها را با چالشهای زیادی مواجه کرده و تبلیغات این دوره بیشتر از طریق رسانه ملی و وفضای مجازی صورت گرفته است و هرچه به روزهای پایان تبلیغات نزدیک تر می شویم شور و هیجان کاندیداها و طرفداران آنها بیشترمی شود

یک هزارو ۹۱۹ شعبه ثابت و سیار اخذ رای

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: یک هزارو ۹۱۹ شعبه ثابت و سیار اخذ رای، برای جمع آوری آرای مردم استان درسیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده که از این تعداد، ۹۶۶ شعبه جهت جمع آوری آرای انتخابات ریاست جمهوری و ۹۵۳ شعبه جهت جمع آوری آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دایر می شود.

احمد ترحمی اظهارداشت: در مجموع  ۱۲۶۸ شعبه ثابت و سیار شهری و ۶۵۱ شعبه ثابت و سیار روستایی برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

وی افزایش تعداد شعب اخذ رای استان را یکی از تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری انتخاباتی باشکوه درعین توجه به پروتکل های بهداشتی دانست و گفت: در این راستا ۲۰۰ شعبه اخذ رای به تعداد شعب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان در اسفندماه سال ۹۸ اضافه شده است.

بیش از ۷۳۳ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند

رئیس ستاد انتخابات استان گفت : در استان ۷۳۳ هزار و ۷۲۱ نفر واجد شرایط شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها شناخته شده اند که از این تعداد ۳۷۶ هزار و ۸۴ نفر آقا و ۳۵۷ هزار و ۶۳۷ نفر خانم هستند
این مسئول مجموع آمار رای اولی های استان یزد را ۱۹ هزار و ۸۶۶نفر دانست و تصریح کرد: براساس آمار ۹ هزار و ۹۹۹ نفر آقا و ۹ هزار و ۸۶۷ نفر خانم می توانند نخستین برگه رای خود در عرصه های انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را به صندوق های اخذ رای بیندازند.

رقابت بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر جهت تصدی کرسی های شوراها

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: سه هزار و ۵۰۱ نفر برای تصدی هزار و ۳۶۹ کرسی شورای اسلامی شهر و روستای استان یزد با یکدیگر به رقابت می پردازند.

ترحمی، با بیان اینکه ۸۴۱ نفر برای داوطلبی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان ثبت نام کرده بودند، گفت: براساس آخرین اعلام نتایج هیات مرکزی نظارت برانتخابات شوراها و نیز انصراف برخی از داوطلبان انتخابات ، در مجموع ۶۲۹ داوطلب برای حضور در شوراهای اسلامی شهرهای استان با یکدیگر رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان شوراهای اسلامی شهر برای ۱۳۲ کرسی شورا به رقابت می پردازند، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر یزد متشکل از ۱۱ عضو، شوراهای اسلامی سه شهرحمیدیا، میبد و اردکان متشکل از ۷ عضو و سایر شوراهای اسلامی شهرهای استان متشکل از ۵ عضو هستند.
ترحمی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، تعداد داوطلبان شوراهای اسلامی روستاهای استان نیز دو هزار و ۸۷۳ نفر است و در ۳۹۷ روستای استان انتخابات شورای روستا برگزار می شود، و شوراهای اسلامی۲۳ روستای استان پنج نفره و شوراهای اسلامی ۳۷۴ روستا سه نفره است

پیش بینی شعب سیار جهت اخذ رای از بیماران

دبیرستاد انتخابات استان نیز از پیش بینی شعب سیار برای اخذ رای از بیماران، کادر بهداشت و درمان و افراد حاضر در مراکز اقامتی و پادگان ها خبرداد.

محمدعلی شاه حسینی، با اشاره به ضرورت فراهم سازی زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰، اظهارداشت: به منظور جمع آرای بیماران مبتلا به کرونا، بیماران حاضر در بیمارستان ها، سالمندان، افراد حاضر در مراکز اقامتی و پادگان ها، کادر بهداشت و درمان و دیگر افردی که قادر به ترک محل کار خود برای رای دادن نیستند، ۴۳۲ شعبه سیار شهری و روستایی در استان یزد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این راستا ۲۳۱ شعبه سیار اخذ رای شامل ۴۶ شعبه سیار شهری و ۱۸۵ شعبه سیار روستایی برای جمع آوری آرای انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده و همچنین ۲۰۱ شعبه سیار شهری و روستایی برای جمع آوری آرای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

شاه حسینی با بیان اینکه ۱۴۸۷ شعبه ثابت شهری و روستایی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ۲۰خرداد، پیش بینی شده ، خاطرنشان ساخت: بیشترین تعداد شعبه اخذ رای متعلق به شهرستان یزد و کمترین تعداد شعبه متعلق به بهاباد است.

سلامت مردم و برگزارکنندگان انتخابات در اولویت

رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان هم گفت: کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه؛ در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی را اندیشیده است.

اکرم فداکار، مهمترین رسالت کمیته مالی و پشتبانی را تامین نیروی انسانی و پشتیبانی مسائل مالی برگزاری انتخابات دانست و اظهارداشت: به منظور برگزاری انتخاباتی باشکوه و با رعایت حداکثری صرفه جویی، مکاتبات و رایزنی های لازم برای بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی و تجهیزات دستگاه های اجرایی استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری همه دستگاه ها در برگزاری انتخابات یک تکلیف قانونی به شمار می آید، گفت: خوشبختانه دستگاه های استان همکاری و همراهی لازم را جهت تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز انتخابات پیش رو داشته اند و از این بابت مشکلی در استان یزد وجود ندارد.

رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان صرفه جویی را یکی از اصول برگزاری فرایند انتخابات عنوان کرد و افزود: تنها مواردی که امکان تامین آن ها از دستگاه های اجرایی مقدور نباشد و نیز حق الزحمه عوامل اجرایی، عوامل شعب و افراد درگیر مسئله انتخابات، در حوزه مالی ستادانتخابات در دستور کار قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه انتخابات امسال، شرایط جدیدی را برای برگزاری انتخابات رقم زده است، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا موارد و الزامات جدیدی همچون تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده در شعب اخذ رای، افزایش تعداد شعب جهت پراکندگی شعب و مکان یابی و استقرار صندوق ها به فضای باز(حتی المقدور)، به برنامه های این کمیته اضافه شد، که در این راستا پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

۹۶۰ بازرس فرایند برگزاری انتخابات را رصد می کنند

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان هم گفت: ۹۶۶ بازرس بر فرآیند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها در استان یزد نظارت می کنند

سید مسعودعظیمی، با بیان اینکه برای هر شعبه اخذ رای، یک بازرس ثابت تعیین شده است، اظهارداشت: به ازای هر ۱۵ شعبه اخذ رای در استان یک سربازرس در نظر گرفته شده و، بر این اساس ۶۲ سربازرس بر مجموعه اقدامات و فعالیت های بازرسین شعب نظارت می کنند و با تعامل و همکاری با آن ها، برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و با رعایت اصل بی طرفی، را رقم می زنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ بازرس ویژه در انتخابات پیش رو، افزود: برای هر یک از شهرستان های استان یک بازرس ویژه تعیین و برای شهرستان یزد به دلیل گستردگی و تعدد شعب، سه بازرس ویژه در نظر گرفته شده است.

آموزش بیش از ۱۹۰۰ کاربر شعبه اخذ رای

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان هم از برگزاری دوره های آموزشی ویژه کاربران شعب اخذ رای استان خبرداد و گفت: در قالب این دوره ها ۱۹۰ کاربر شعب اخذ رای با نحوه کار با ترمینال های احراز هویت آشنا شدند .

محمد حسین زارع، با اشاره به آموزش دو کاربر به ازای هر شعبه اخذ رای در استان، اظهارداشت: در قالب این دوره آموزشی ۱۹۰۰ کاربر، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، آموزش ها و مهارت های لازم در این حوزه را فرا گرفتند.

وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی کاربران شعب اخذ رای با نحوه برگزاری انتخابات و اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین مربوطه، شرح وظایف اعضای شعب قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات و نحوه کارکرد دستگاه‌های احراز هویت، آشنا شدند.

آمادگی کامل پلیس یزد برای ماموریت انتخابات

فرمانده انتظامی استان ضمن اشاره به آمادگی کامل پلیس یزد برای انجام ماموریت انتخابات گفت: پلیس در روز انتخابات، وظیفه بسیار مهم برقراری امنیت را بر عهده دارد

سردار"عباسعلی بهدانی فرد" با  اشاره به اقدامات خوب انتظامی در سطح استان اظهار داشت: پلیس در روز انتخابات، وظیفه بسیار مهم برقراری امنیت را بر عهده دارد و در این راستا حضور همه کارکنان و در کنار آن شرکت در انتخابات بسیار مهم است و برای برقراری نظم و امنیت انتخابات و صندوق های شعب اخذ رأی از ظرفیت کامل نیروهای پلیس و همچنین از پلیس های افتخاری نیز استفاده خواهد شد

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع انتخابات به لحاظ کارکردهای خاص سیاسی، اقتصادی و اجتماعی؛ امنیت انتخابات نیز بسیار مهم و قابل توجه است و انشاءالله با همکاری و تعامل بسیار خوب مردم، سایر دستگاه های دولتی مرتبط و پلیس؛ شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور همراه با امنیت کامل در استان یزد خواهیم بود

آماده باش صنعت برق برای روز انتخابات

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان هم از اماده باش کامل بهره برداران ، پیمانکاران و همه عوامل اجرایی برای پایدارنگهداشتن شبکه ها در روز انتخابات خبر داد.

علی جم گفت : گروه های خط گرم ، مدیران امورها و مجموعه بهره برداری ، انبار، انفورماتیک ، روابط عمومی، مدیریت بحران، ایمنی و همه مجموعه های مرتبط از ساعات شروع اخذ رای در محل کار آماده خدمت هستند.

برچسب‌ها