نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ازدواج آسان نیازمند یک تحول فرهنگی اساسی از سوی دستگاه‌های متولی است.

ازدواج آسان نیازمند یک تحول فرهنگی اساسی از سوی دستگاه‌های متولی است

به گزارش قدس آنلاین  ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی اظهار داشت: در مسئله ازدواج جوانان ما دچار مشکل فرهنگی هستیم و قبل از هر اقدامی باید ابتدا یک تحول فرهنگی در مسئله ازدواج صورت بگیرد و با یک تحول فرهنگی امر ازدواج جوانان، آسان و ساده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: مسئله اول حذف تشریفات ابتدای ازدواج است؛ اینها برای آغاز کردن زندگی با شادی است اما شاهدیم همین تشریفات ابتدایی سبب می‌شود که عمدتا بسیاری از غم‌ها و مصیبت‌ها را نیز برای زوجین رقم بزند.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: تجربه در همین تازگی در ارتباط با مسئله کرونا در ازدواج داشتیم؛ حدود 200 نفر از طلاب جوان موفق به ازدواج آسان شدند و مشکلاتی که داشتند عموما جزئی بود و حل شد و عمده دلیل موفقیت در این امر، بخاطر این بود که کرونا سبب شده بود تشریفات ابتدایی حذف شود و لازم به گرفتن مجلس و برخی ایاب و ذهاب‌ها نباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مناقب اهل بیت(ع) توسط ابن شاذان جمع‌آوری شده که محور آنها توصیف آل‌الله است؛ در یکی از روایات از قول پیامبر اسلام برای حضرت رضا(ع) نقل شده است؛ خصوصیت اول این است که فرمودند حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، معبر این ملت است به معنای اینکه عبوردهنده امت است. امام رضا(ع) امت را عبور می‌دهد بنابراین ایشان در یک نقطه عطف تاریخ قرار گرفته‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: نکته دیگر اینکه امام رضا(ع) نجات دهنده امت است زیرا امت در زمان ایشان در مهالک انحراف قرار گرفته بود و یکی از جنایات بنی عباس در زمان ایشان مسئله دگراندیشی در میان مسلمانان بود و سعی کردند افکار یونانی فلسلفی را وارد کشور اسلامی کنند و مسلمانان با این افکار آشنا شده و از اندیشه اسلامی دست بردارند. مامون دستور داده کتب فلسفی یونان به عربی ترجمه شود و به وزن کتاب، به مترجم طلا می‌داد و مترجمان دنیاپرست این کتب را ترجمه و روی برگ‌های سنگین پوست گاو می‌نوشتند تا سنگین شده و طلای بیشتری از مامون بگیرند!

وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) محور امت را مومنان قرار می‌دهد؛ بعد از امام رضا(ع) دو امام شریف دیگر یعنی امام جواد(ع) و امام هادی(ع) حضور یافتند و به دلیل تحکیم معارف شیعه توسط حضرت رضا(ع) بین شیعه اختلافی شکل نگرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: خاصیت دیگر امام رضا(ع) این است که دشمنان امت را طرد می‌کنند و به عقب می‌رانند و دشمنان امت را دچار شکست می‌کنند و بعد از امام رضا(ع) هم یک جریانی شکل می‌گیرد و انقلابی شکل می‌گیرد که دشمنان امت به عقب رانده می‌شوند.

آیت الله علم‌الهدی افزود: امروز دشمنان امت با تمام امکانات حمله کرده‌اند و می‌خواهند ریشه اسلام را بزنند؛ امروز باید امام رضا(ع) را کمک کنیم و این کمک کردن در روز جمعه‌ای که مربوط به دهه کرامت است، طرد دشمنان امت است و آن هم از طریق آمدن پای صندوق رای محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های استکباری اصرار دارند مردم در انتخابات شرکت نکنند. اما چرا اصرار دارند؟ مقام معظم رهبری فرمودند به اندازه‌ای که آمریکا با انتخابات ایران مبارزه می‌کنند با انتخابات در هیچ کشوری دشمن نیستند زیرا اگر مردم بیایند و تصمیم بگیرند این مردم به اسلام رای می‌دهند و براساس دین رای می‌دهند و با عشق پیامبر رای می‌دهند و تا این گونه باشد اسلام در عین قدرت و شوکت زندگی را ادامه می‌دهد و روز به روز این شوکت ادامه دارد و آنها نمی‌خواهند قصه این گونه باشد. دیگران را نیز پای رای بیاورید.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: روز جمعه است و شما برای نماز جمعه حضور یافته‌اید؛ نماز جمعه عبادت خداست؛ راهی برای عمل صالح پیدا شده که همه باید آن را صورت دهند و همه نیز توان آن را دارند. آیه 120 سوره توبه می‌فرماید اگر شما قدمی بردارید که در آن قدم دشمن ناراحت شود و کفار غیظ کنند این به منزله عمل صالح برای شما محسوب می‌شود.

آیت الله علم‌الهدی افزود: خداوند می‌خواهد کاری کنیم که کفار خشمگین شوند و از این صندوق رای و حضور پای آن کفار ناراحت می‌شوند پس این عمل صالح است که اگر کسی انجام نداد خدای نکرده مصداق خسران می‌شود. امروز همه رای می‌دهند؛ آنانی که پای صندوق می‌آیند دشمن را غضبناک می‌کنند و آنانی که پای صندوق نمی‌آیند اگر محذور شرعی و عرفی نداشته باشند رای به دشمن و آمریکا و صهیونیسم و بن سلمان و منافقان می‌دهند.

برچسب‌ها