سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: سامانه باک سامانه‌ای برای پیدا کردن جایگاه‌های سوخت است.

پیدا کردن نزدیک‌ترین جایگاه سوخت با سامانه "باک" / تنها نوع بنزین توزیعی در کشور یورو ۴ است

به گزارش قدس آنلاین فاطمه کاهی بیان کرد: سامانه باک به نشانی اینترنتی baak.niopdc.ir یک سامانه برای پیدا کردن جایگاه‌های سوخت است؛ یعنی در هر موقعیت جغرافیایی به کاربر می‌گوید که به طور مثال، نزدیک‌ترین جایگاه سوخت به او کجاست و چه فرآورده‌ای را عرضه می‌کند.

او افزود: نوع سوخت که مثلا دقیقا نفت گاز یا بنزین یورو است و در نهایت شماره تلفن و اطلاعات این چنینی را نیز به کاربرد می‌دهد. سعی ما بر این است که این سامانه را در هر منطقه، حتما به روزرسانی کنیم و اگر هموطنان احیانا مورد خاصی را مشاهده کرده اند که در سامانه باک وجود نداشته، اما در موقعیت جغرافیایی خاصی وجود دارد، می‌توانند از طریق سامانه ۰۹۶۲۷ اطلاع رسانی کنند.

کاهی ادامه داد: این طور نیست که جایگاهی در نقطه خاصی احداث شود، اما به طور مثال شش ماه زمان ببرد تا اطلاعاتش در سامانه درج شود، سعی بر این است که در سریعترین زمان ممکن این اتفاق بیفتد.

او در مورد میزان مصرف و کیفیت بنزین موجود در جایگاه‌های سوخت نیز بیان کرد: میزان مصرف بنزین طبق روال عادی است و تغییر محسوسی نداشته است. بنزین یورو ۵ اصلا توزیع نمی‌شود و تنها نوع بنزین توزیعی در کشور، یورو ۴ است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: استانداردی که برای توزیع و عرضه بنزین در سطح کشور و در وزارت نفت با هماهنگی سازمان محیط زیست مورد تایید قرار گرفته است، استاندارد یورو ۴ است.

او تاکید کرد: تعداد شهرهایی نیز که می‌توانند از بنزین یورو ۴ استفاده کنند، به ترتیب طبق برنامه‌ای که از قبل مشخص شده، در حال افزایش است. ابلاغیه یا مصوبه‌ای مبنی بر الزام استفاده خودروها از بنزین یورو ۵ نیز تاکنون به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها