حوزه مقاومت بسیج و امور ایثارگران آستان قدس رضوی، همایش «خدمت و کرامت رضوی» را با حضور فرماندهان حوزه و پایگاه های مقاومت بسیج ادارات کل خراسان رضوی در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار کرد.

همایش خدمت و کرامت رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در این جلسه ضمن تبیین انتظارات امام رضا(ع) از شیعیان، زیارت کنندگان این حرم مطهر را به کسب معرفت و شناخت سیره رضوی دعوت کرد.

وی، عقلانیت را نخستین انتظار امام از شیعیان خود عنوان کرد و افرود: گاهی جهالت آنقدر غلبه بر عقل دارد که انسان ها حتی به پرستش حیوانات نیز روی می آورند.

رفیعی، اعتدال و میانه روی را دیگر انتظار امام از امت مسلمان دانست و گفت: امام رضا(ع) غلو کردن، کوتاهی در بیان فضائل و ذکر بدیهای دشمنان اهل بیت(ع) را در آشکارا از عواملی عنوان کردند که باعث لطمه زدن به ساحت مقدس معصومین (ع) می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن تبیین این فرمایش، عملگرایی را دیگر انتظار امام عنوان کرد و گفت: معصومین(ع) چه بسا بسیاری از صحابه را به دلیل عدم توجه به انجام وظایف از دیدار با خود منع می کردند.

وی همچنین گره گشایی از کار و امور دیگران را دیگر انتظار مورد تاکید امام از امت مسلمان عنوان کرد و این عمل را در درگاه الهی دارای اجری عظیم دانست.

 

خدمت کریمانه و گره گشایی از خلق

محمد مهدی برادران، مدیرعالی حرم مطهر رضوی به عنوان دیگر سخنران این همایش، به شعار دهه کرامت امسال با عنوان  «خدمت کریمانه و گره گشایی به رسم اهل بیت(ع)» اشاره داشت و مدیران و صاحبان مناصب دولتی و غیر دولتی را به این امر خطیر که توصیه اهل بیت(ع) است دعوت کرد.

وی همچنین با اشاره به خلق حماسه ای دیگر از ملت ایران با شرکت در انتخابات گفت: امسال هر چه دشمن بر دشمنی خود لجاجت کرد مومنین نیز بر حمایت خود از ارمان های انقلاب اصرار کردند و حضور مردم تا پاسی از شب گواه بر این مدعا است.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های حرم مطهر رضوی در بحث انتخابات و افزایش صندوق ها از ۱۲ صندوق به ۲۴ عدد در اواخر شب، سنگ اندازی های دشمنان در انصراف مردم از انتخابات را بیهوده و بی نتیجه عنوان کرد.

 

بسیج و بسیجی وار خدمت کردن کلید حل مشکلات است

غلامرضا احمدی، فرمانده اسبق سپاه امام رضا(ع) و سپاه قم نیز در این همایش گفت: ایران اسلامی امروز به برکت خون‌های شهدا و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری، کشوری مستقل، آگاه و بصیر است و در برابر همه دشمنان محکم ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه اگر بسیج نبود، انقلاب هم نمی ‌بود، اظهار کرد: توده مردم بسیجی هستند و شاهد بودیم که شکوه و عظمت مردم با حضور در حماسه انتخابات در سراسر کشور که به عشق رهبرشان در پای صندوق های رای حاضر شدند یکبار دیگر همه معادلات دشمن را بهم ریخت و آنان را رسواتر از قبل کردند.

فرمانده سابق سپاه امام رضا(ع) با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری در عملکرد بسیج برای قوت و قدرت نظام جمهوری اسلامی افزود: اگر بسیج قوی وکارآمد شد، و توسعه پیدا کرد، انقلاب بیمه خواهد ششد و الا باید نگران بود.

احمدی تصریح کرد: بسیج و بسیجی وار خدمت کردن به خلق کلید حل مشکلات است و با آن همه قفل های نظام باز می شود.

در خدمت به خلق از معصومین(ع) الگو بگیریم

سرهنگ ابوالفضل کهنسال مسئول سازمان بسیج ادارات و کارکنان سپاه امام رضا(ع) نیز در بخش دیگری از این همایش، فلسفه برگزاری این گردهمایی در دهه کرامت و در جوار مضجع شریف امام (ع) را تجدید عهد و پیمانی برای ادامه راه ائمه معصوم  شهدا در خدمت به خلق عنوان کرد.

مداحی و اجرای سرود توسط نوجوانان و اهدای پک های متبرک به مهمانان، از دیگر برنامه های این همایش بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها