پس از آنکه چند روز پیش ائتلاف متجاوز سعودی به مناطقی از یمن حمله هوایی کرد، جنبش انصارالله در پاسخی متقابل روز گذشته عملیات تهاجم هوایی ترکیبی علیه عربستان انجام داد.

 سعودی زیر تیغ انصارالله

به گزارش فارس، سخنگوی ائتلاف سعودی گفت:  17 فروند پهپاد انفجاری متعلق به نیروهای یمنی به اهدافی در سعودی حمله کردند و پس از آنکه شبکه پدافندی عربستان مشغول مقابله با آن شد، یک فروند موشک بالستیک هدفی را در اطراف شهر طائف سعودی با موفقیت هدف قرار داد. سخنگوی ائتلاف عربستان در عین حال مدعی شد: ۶ فروند از پهپادهای یمن را پیش از برخورد رهگیری کرده‌اند. پیش از این، صبح شنبه نیز یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با یک فروند پهپاد قاصف کی۲، پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط را با موفقیت هدف قرار دادند. از مهم‌ترین قابلیت‌های این پهپاد آن است که می‌تواند با حمل مقادیر زیادی مواد منفجره، در ارتفاع ۱۰ متری بالای هدف منفجر شود و ترکش‌های زیادی را پخش کند. منابع نظامی یمن می‌گویند ناحیه انتشار ترکش‌ها، ۸۰ متر طول و ۳۰ متر عرض دارد.

از سوی دیگر، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی بر فراز استان مأرب خبر داد و گفت ویدئوی این عملیات به زودی پخش می‌شود. سرتیپ یحیی سریع نوع این پهپاد جاسوسی آمریکایی را اسکن ایگل اعلام کرده که با موشک زمین به هوا ساقط شده است. وی در توییتر خود نوشت: این پهپاد در حال انجام اقدامات خصمانه در منطقه المشجح شهر صراوح استان مأرب بود. سریع تأکید کرد: نیروهای مسلح یمن از هیچ تلاشی برای انجام مسئولیت‌ خود در حمایت از حریم هوایی یمن و مقابله با اقدامات خصمانه دریغ نخواهد کرد.

در همین حال، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اظهارات فرمانده مرکز فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه موسوم به «سنتکام» درباره مأرب و مذاکرات یمن را به سخره گرفت. ژنرال کنت مکنزی به‌تازگی بدون اشاره به کارشکنی‌های ائتلاف سعودی مدعی شده بود دولت نجات ملی یمن خواهان نشستن بر سر میز مذاکره نیست و پیش از ورود به هر مذاکره می‌خواهد بر «مأرب» مسلط شود. این اظهارت فرمانده سنتکام با واکنش محمد علی الحوثی روبه‌رو شد. وی در توییتر خود نوشت: اظهارات فرماندهی مرکزی آمریکا و مکنزی تأکید می‌کند آن‌ها به دور از دنیای سیاست هستند و فقط اظهار نظر می‌کنند. من به تصمیم‌گیرندگان توصیه می‌کنم دلشان به حال مکنزی بسوزد و اطلاعات سیاسی درستی درباره اتفاقات منطقه و راه‌حل‌های ارائه شده در اختیار وی قرار دهند.

برچسب‌ها