تندیس جهان پهلوان تختی به عنوان نماد موزه ملی ورزش روز سه شنبه طی مراسمی ویژه رونمایی می‌شود؛ این تندیس متفاوت از تندیس دیگر ورزشکاران و به صورت کامل ساخته شده است.

تندیس کامل «جهان پهلوان تختی» نماد موزه ملی ورزش می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، شورای سیاست گذاری موزه ملی ورزش که از سال گذشته ساخت و رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک و پارالمپیک را برای نمایش در این موزه آغاز کرد، قصد دارد از فردا این اقدام را با رونمایی از تندیس چند قهرمان دیگر ادامه دهد.

در این مرحله رونمایی از ۹ چهره المپیکی و یک چهره پارالمپیکی و در راس آنها مرحوم جهان پهلوان تختی در برنامه است؛ مرحوم محمود نامجو، مرحوم محمد علی خجسته پور، مرحوم محمد میرزایی، مرحوم اسماعیل علم خواه، مرحوم ابوطالب طالبی، مرحوم پرویز جلایر، مرحوم سیدشمس الدین سیدعباسی و منصور برزگر در بخش المپیک همراه با محمدرضا میرزایی جبری در بخش پارالمپیک دیگر چهره هایی هستند که قرار است فردا سه شنبه از تندیس آنها رونمایی شود.

در این میان تندیس مرحوم جهان پهلوان تختی متفاوت از دیگر ورزشکاران ساخته شده است؛ تندیس وی به عنوان «نماد موزه ملی ورزش» به صورت کامل ساخته شده و قرار است در مرکزیت تالار مشاهیر ورزش (طبقه همکف کمیته ملی المپیک) قرار بگیرد. دیگر تندیس هایی که تاکنون از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ساخته شده از بخش گردن به بالا بوده است.

برای رونمایی از تندیس کامل مرحوم جهان پهلوان تختی و تندیس ۹ چهره المپیکی و پارالمپیکی دیگر که قرار است فردا برگزار شود از محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، پیروز حناچی شهردار تهران، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش، معاونان وزارت ورزش و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی دعوت شده است.

موزه ملی ورزش ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۹۸ به صورت رسمی افتتاح شد. سال گذشته در مجموع تندیس ۳۲ قهرمان المپیک و پارالمپیک رونمایی شد.

برچسب‌ها