۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 765252

وکلای استان تهران از امروز(یکشنبه) و بر اساس جدول زمان‌بندی شده با حضور در محل کانون وکلای دادگستری مرکز، واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

آغاز واکسیناسیون وکلای دادگستری مرکز

به گزارش قدس آنلاین، واکسیناسیون براساس اولویت‌بندی سنی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده و با ارسال پیامک به هر وکیل در محل کانون وکلای دادگستری مرکز انجام می‌شود.

برای تزریق واکسن ارائه پروانه وکالت و کارآموزی وکلا و کارآموزان الزامی است همچنین برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی، پیامک فقط از طریق شماره ۹۸۵۰۰۰۲۰۷۰۰۸۴۰۰۰ ارسال می‌شود.

طبق اعلام کانون وکلا، جلسات کمیسیون‌های کانون وکلای دادگستری مرکز به علت انجام واکسیناسیون تا اطلاع ثانوی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ ۱۸ مرداد جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در نشست خبری گفت: بیش از پنج هزار وکیل و خانواده‌های آنها به ویروس کرونا مبتلا شدند و بیش از ٢٠٠ وکیل در خط مقدم دفاع از حقوق مردم جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: در شرایطی که یکی از خطرپذیرترین اقشار کشور وکلای دادگستری هستند که هر روز در دادسراها، مراجع انتظامی و زندان‌ها در معرض ابتلا به ویروس منحوس کرونا قرار دارند و اقشار بسیاری در فرایند واکسیناسیون در اولویت قرار گرفته‌اند، جای تأسف است که علی رغم درخواست‌های مکرر کانون وکلای دادگستری برای در اولویت قرار دادن وکلای زحتمکش هنوز این درخواست مورد اجابت در ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت و درمان قرار نگرفته است.

مالکی اظهارداشت: مسئولانی که بدون هرگونه دلیل موجه از اولویت قرار دادن وکلا برای واکسیناسیون خودداری کردند باید پاسخگوی مسئولیت مدنی و کیفری خود باشند و نقش آنان در ابتلای این قشر زحمتکش و در معرض آسیب کم نیست و کانون وکلا واقف به این مسئولیت است بنابراین چنانچه در روزهای آینده وکلای دادگستری در اولویت واکسیناسیون قرار نگیرند، کانون وکلا برای تحت تعقیب قرار دادن مسئولانی که در این زمینه نقش داشتند، اقدام می‌کند.

تا کنون ۱۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۵۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۵۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و ۷ هزار و ۵۱۴ دُز رسید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها