مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: پزشکان همانند هشت سال دفاع مقدس که در کنار رزمندگان و در دفاع از وطن حضور داشتند در شرایط کرونایی نیز در کنار مردم و به عنوان مدافع سلامت حضور پرنگی دارند.

پزشکان وطن؛ از خدمت خالصانه در دفاع مقدس تا شهادت در جنگ با کرونا

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن محور مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی که درباره خدمات همکارانش در عرصه پزشکی، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.
 از اول آذرماه ۱۳۹۸ توفیق مجدد خدمت در بیمارستان زیرمجموعه آستان قدس رضوی را یافته و طی یک سال و نیم گذشته در کنار دیگر همکارانش در خط مقدم خدمت به مردم برای مقابله با کرونا و درمان بیماران بوده است.

طب

خدمت امروز کادر درمان؛ تداعی‌کننده دوران دفاع مقدس
از او درباره حال و هوای این روزها و شرایط سخت خدمت در لباس سپید پزشکی می‌پرسم و او می‌گوید: یاد دوران هشت سال دفاع مقدس و خط مقدم جبهه می‌افتم که پزشکان و پرستاران در کنار رزمندگان اسلام و دوشادوش اقشار مختلف مردم به دفاع از میهن می‌پرداختند. همکاران پزشک و کادر بهداشت و درمان در آن دوران مدافع وطن و کمک‌حال رزمندگان بودند، من با چشمان خودم شاهد ایثار و از خودگذشتگی پزشکان و پرستاران زیر موشک‌باران و بمباران بودم و چند نفر از دوستان پزشک و پرستارم نیز به شهادت رسیدند؛ عزیزانی که پس از ۳۳ سال از اتمام جنگ تحمیلی، هنوز یادشان در دلم جاودانه است. شرایط کنونی کشور و جانفشانی پزشکان و کادر پرستاری و بهداشت و درمان مرا یاد همان روحیه خدمتگزاری به مردم می‌اندازد. یکسال ونیم است که من و همکاران پزشک و پرستار در سراسر کشور درگیر مبارزه با کرونا هستیم. بهترین جمله در توصیف این مدت زمان سپری‌شده این است که ما مدافع مردم هستیم، چه در زمان جنگ تحمیلی به‌عنوان مدافع وطن و چه در شرایط کرونایی به‌عنوان مدافع سلامت.

خط مقدم را خالی نکرده و نمی‌کنیم
همه شنیده‌ایم که این روزها صحبت از خستگی کادر بهداشت و درمان می‌شود؛ سخنی که بی‌راه نیست و ما را ملزم به رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی می‌کند اما با این وجود دلمان گرم است که دکتر محور، باور و اعتقاد همکارانش را این‌گونه توصیف می‌کند:  همکاران پزشک و پرستار و کادر بهداشت و درمان در سراسر کشور از روز اول شیوع بیماری منحوس کرونا تاکنون خالصانه دارند با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. خب ما  پزشکان و پرستاران هم انسان هستیم و ساختار روحی و جسمانی پزشکان و پرستاران هم مانند سایر انسان‌هاست و طبیعتاً در شرایط متفاوت و سخت روزگار دچار خستگی می‌شود، اما یک اصل را همیشه رعایت کرده و خواهیم کرد و آن این است که به‌عنوان مدافع سلامت و خدمتگزار مردم شریف ایران خط مقدم جبهه نبرد با این ویروس منحوس را خالی نکرده و نخواهیم کرد و بهترین دلیل برای این ادعا ، جان سپردن همکاران پزشک و پرستار در سراسر کشور به‌عنوان مدافعان سلامت و شهدای خدمت به میهن عزیز اسلامی‌مان است.

مردم با رعایت پروتکل‌ها، یاور کادر درمان باشند
او ادامه می‌دهد: البته قطعاً باید به‌عنوان یک فرد خدمتگزار در جامعه پزشکی و عضوی از کادر بهداشت و درمان کشور از مردم و هم‌وطنان عزیزم درخواست کنم که ما را کمک کنند تا بهتر بتوانیم با این ویروس منحوس نبرد کنیم. باور کنید که بعد از توکل به خداوند بزرگ و توسل به حضرات معصومین (ع)، همیاری و کمک هم‌وطنان و مردم عزیز ایران در رعایت شیوه‌نامه‌های  بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از مسافرت و دوری از تجمعات و دورهمی‌ها، بهترین یاور و کمک‌رسانی به ما در مبارزه با این ویروس منحوس است. مردم می‌توانند به سربازان خط مقدم جبهه نبرد با کرونا کمک کنند، همان‌طور که در دوران هشت سال دفاع مقدس در پشت جبهه‌ها، یاور رزمندگان بودند، حالا هم دست در دست هم، پشت جبهه نبرد و مبارزه با کرونا را تقویت کنند تا با کمک هم، کرونا را خسته کرده وشکست دهیم.

و دلتنگی‌های این روزها
صحبت پایانی دکتر محور، درباره دلتنگی برای چیزهایی است که همین دو سال خوب در اختیارمان بود اما یک بیماری همه‌گیر، همان زندگی عادی روزمره را برایمان به آرزو تبدیل کرده است. او می‌گوید: دلم دراین روزهای کرونایی برای خیلی از چیزها تنگ شده است. برای یک بیمارستان خالی از بیماران کرونایی، خنده‌های نوه‌ها در آغوش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها، دست کشیدن به شبکه‌های ضریح مطهر امام رضا(ع)، حضور پرشور زائران در روضه منوره امام هشتم(ع) و ... . با همه این دلتنگی‌ها، اما مطمئن هستم که خدای مهربان و امام مهربانی‌ها کمکمان خواهند کرد و این دلتنگی‌ها، روزی تمام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها