مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از فراهم شدن زمینه راه‌اندازی خوشه صنعتی پوشاک در مشهد خبر داد و گفت: به‌زودی برای انتخاب عامل توسعه این خوشه مناقصه برگزار می‌شود.

مقدمات راه‌اندازی خوشه صنعتی پوشاک در مشهد فراهم شد

به گزارش قدس آنلاین، مفهوم خوشه صنعتی اشاره به مجموعه ای از بنگاه‌ها دارد که محصولات مشابهی را تولید کرده و یا بنگاه‌هایی هستند که در شبکه‌های تأمین عمودی و افقی قرار دارند. در واقع خوشه‌ها را می‌توان به صورت شبکه‌هایی از بنگاه‌های به هم وابسته، نهادهای تولید دانش (دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی)، سازمان‌های میانجی (نظیر ارائه دهندگان خدمات فنی و مشاوره) و مشتریان که در زنجیره تولید ارزش افزوده با هم مرتبط شده‌اند، تعریف کرد. 

علی بهرامی‌زاده  در این باره  افزود: تاکنون امکان سنجی برای خوشه صنعتی پوشاک انجام و تایید سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای راه اندازی آن در مشهد گرفته شده است.

وی دلایل ایجاد خوشه صنعتی برای بخش تولید پوشاک در مشهد را سهم بالای این بخش از صنعت خراسان رضوی، نقش موثر آن در اشتغالزایی، توانمندی صادراتی واحدهای تولیدی پوشاک، زیارتی بودن شهر مشهد و تبدیل پوشاک این شهر به سوغات زائران، وجود برندهای ملی و بین المللی در عرصه تولید پوشاک مشهد ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: ایجاد خوشه صنعتی برای پوشاک باعث تجمیع واحدهای تولیدی در یک مکان و کاهش هزینه های تولید می شود، شبکه و مرکز خدمات کسب و کار تخصصی در حوزه پوشاک به وجود می آورد و فرآیند توسعه این صنعت شتاب می گیرد.

بهرامی زاده، تعداد خوشه های فعال صنعتی در خراسان رضوی را شامل ۶ خوشه در زمینه فرش، کفش، مبلمان، جواهرات، قطعات خودرو و زعفران ذکر و اضافه کرد: توسعه صنعت پوشاک در مشهد در قالب خوشه صنعتی باعث توسعه این بخش در روستاها و شهرهای اطراف نیز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها