پروازهای عبوری در خرداد امسال ۶۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال ۹۹ افزایش داشته است.

رشد ۶۶ درصدی پروازهای عبوری در بهار ۱۴۰۰/ مهرآباد پرترافیک‌ترین فرودگاه‌ کشور

به گزارش قدس آنلاین، در خرداد ۱۴۰۰ نشست و برخاست هواپیماها ۲۹ درصد نسبت به خرداد ۱۳۹۹ افزایش داشته است.

در ماه مورد مطالعه اعزام و پذیرش مسافر ۱۱ درصد نسبت به خرداد ۱۳۹۹ افزایش داشته است.

همچنین در خرداد ۱۴۰۰ ارسال و پذیرش بار و پست ۲۱ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته، رشد داشته است.

 ثبت ۷۷۲۱۱ نشست و برخاست در ۵۲ فرودگاه کشور در ۳ ماه

در پایان فصل بهار و سه ماهه سال ۱۴۰۰ در ۵۲ فرودگاه کشور ۷۷ هزار و ۲۱۱ فروند نشست و برخاست در فروگاه‌های کشور ثبت شد، همچنین اعزام و پذیرش مسافر ۵ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۹۷۵ نفر و ارسال و پذیرش بار و پست رقم ۵۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۷۰۶ کیلوگرم ثبت شد.

بر اساس جداول و نمودارهای آماری پروازهای داخلی، سال گذشته در سه ماهه ۹۹، میزان ۴۵ هزار و ۹۷۴ فروند نشست و برخاست، ۴ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۳۸ نفر اعزام و پذیرش مسافر و ۳۱ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۹۲۴ کیلوگرم ارسال و پذیرش بار و پست در فرودگاه‌های کشور ثبت شده بود که به ترتیب در حوزه نشست و برخاست، امسال ۶۴ درصد رشد، در حوزه اعزام و پذیرش مسافر ۴۳ درصد رشد و در حوزه ارسال و پذیرش بار و پست ۶۷ درصد رشد ثبت شد.

۳ فرودگاه پرترافیک کشور در بهار ۱۴۰۰

بنابراین گزارش در سه ماهه امسال بیشترین نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد با ۲۸ هزار و ۶۳۰ فروند ثبت شد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۱۰ هزار و ۲۳۶ فروند و فرودگاه شیراز با ۶۳۶۳ فروند نشست و برخاست در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

 رشد ۶۶ درصدی پروازهای عبوری در پایان بهار ۱۴۰۰

در خرداد امسال پروازهای عبوری ۶۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال ۹۹ افزایش داشته است، اردیبهشت ۱۴۰۰، میزان ۱۰ هزار و ۸۴ پرواز عبوری از آسمان کشور داشتیم که این رقم در فروردین ۱۴۰۰، رقم ۱۱ هزار و ۴۲۶ پرواز عبوری بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها