مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام‌کرد: این شرکت با ذخیره مناسب و کافی مقدار ۴۵۰ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در مناطق مختلف کشور به استقبال کشت پاییزه می‌رود.

تامین ۴۵۰ هزار تن کود یارانه‌ای برای کشت پاییزه

به گزارش قدس آنلاین، «حمید رسولی»   افزود: با وجود همه محدودیت‌های مالی، ارزی و اجرایی به‌ویژه درگیری کشور با بیماری منحوس کرونا، طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، از ابتدای سال‌جاری نسبت به برگزاری مناقصه‌ها و انعقاد قراردادهای تامین و تدارک انواع نهاده‌های کشاورزی ابلاغی توسط وزارت جهاد کشاورزی اقدام کرده شده و مطابق برنامه زمان‌بندی برای آغاز کشت پاییزه میزان ۴۵۰ هزار تن ذخیره انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه هدف‌گذاری شد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اضافه‌کرد: با تمهیدات و پیگیری‌های مستمر به‌عمل آمده  اکنون و در آستانه آغاز کشت پاییزه با ۴۵۰ هزار تن ذخیره به استقبال این مقطع مهم و حساس می‌رویم.

وی یادآورد شد: برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در سال‌جاری به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مشتمل بر ۲.۵ میلیون تن انواع کودهای یارانه‌ای است که ۱۰۰ درصد برنامه ابلاغی مذکور در ماه‌های اخیر تدارک شده و قراردادهای آن با تولیدکنندگان داخلی و خارجی منعقد شده است.

رسولی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۶۰ درصد از برنامه ابلاغی معادل بیش از ۱.۵ میلیون تن تحویل این شرکت شده است که با توجه به در پیش بودن فصل کشت پاییزه و تقاضای فزاینده برای مصرف انواع کودهای یارانه‌ای، نسبت به ذخیره‌سازی مناسب و کافی کود مورد نیاز اقدام شد.

وی گفت: این میزان ذخیره در امناطق مختلف کشور و در همه استان‌ها در انبارهای سازمانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی موجود بوده و انتقال آن به شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آغاز شده است و جای هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح‌کرد: این میزان ذخیره در سال‌های اخیر کم‌سابقه بوده و هرگونه دغدغه‌ای را از بخش کشاورزی دور می‌کند.

به گفته وی، با توجه به شرایط خاص و حساس کشور در تامین نهاده‌ها و آغاز به کار دولت جدید در آستانه کشت پاییزه، شرکت خدمات حمایتی از پایان سال قبل برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای تامین و تدارک مناسب کودهای یارانه‌ای را برای این مقطع به عمل آورد تا کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی بدون هیچ‌گونه نگرانی درباره تأمین کودهای یارانه‌ای فصل کشت پاییزه را به خوبی و با اطمینان لازم آغاز کنند.

رسولی،  سهم تولیدکنندگان داخلی را در اجرای برنامه تأمین و تدارک کودهای یارانه‌ای در سال‌جاری بیش از ۹۰ درصد و سهم واردات را کمتر از ۱۰ درصد عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، طبق آمارها پارسال یک میلیون و ۹۹۲ هزار تن کود اوره توسط وزارت جهاد کشاورزی توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ بیش از ۳۰۰ هزار تن افزایش داشته است.

همچنین سالیانه تا ۶۰۰ هزار تن انواع کودهای فسفاته و پتاسه نیز تامین و توزیع می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها