رئیس مجلس گفت: هرگز در مجلس نباید انشقاقی بین قوا به وجود آید و نه من به عنوان خدمتگزار مردم به دنبال چنین چیزی هستم و نه مجلس چنین اجازه‌ای می‌دهد که چنین فضایی حکفرما شود زیرا جبهه انقلاب محکوم به موفقی است.

قالیباف: هیچ کس حق اختلاف افکنی بین قوا را ندارد/ دولت باید از فردا کار خود را آغاز کند

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف رئیس امروز ‌در جلسه علنی و پس از اظهارات محمد احمدی‌بیغش نماینده شازند مبنی بر اینکه مجلس با مدیریت آقای قالیباف در حال طراحی رأی مثبت و یا منفی به برخی وزرا است اظهار داشت: حتما آئین‌نامه داخلی مجلس این موضوع در هیأت نظارت و رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در ماه‌های اخیر و  قبل از انتخابات و بعد از معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس در بسیاری جلسات حضور داشتم که این جلسات مربوط به هیأت رئیسه، فراکسیون‌ها، کمیسیون‌ها و یا مجامع استانی بوده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: اخبار پنهان و آشکار نشان می‌دهد که دشمنان کشورمان و انقلاب به دنبال انشقاق بین قوا و اختلاف‌افکنی بین مجموعه‌های ساختاری هستند؛ من در تمامی جلسات ۱۵ روز اخیر به این موضوع اشاره کردم و حتی جلسه روز دوشنبه‌ که رؤسای کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه بوده است تأکید بر این موضوع  داشتم که هر کسی که زمینه‌سازی اختلاف بین قوا شود و به این موضوع دامن بزند حتما ظلم به کشور، انقلاب و مردم کرده است این در حالی است که ملت عزیزمان مشکلات اقتصادی زیادی را تحمل کرده و معیشت‌شان دچار مشکل است.

قالیباف تصریح کرد: هرگز در مجلس یازدهم نباید انشقاقی بین قوا به وجود آید و نه من به عنوان خدمتگزار مردم به دنبال چنین چیزی هستم و نه مجلس یازدهم چنین اجازه‌ای می‌دهد که چنین فضایی حکفرما شود این در حالی است که ما ابتدای کار قرار داریم.

وی تصریح کرد: من در جلسه تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید قوه قضائیه به این موضوع اشاره کردم که دوستان‌مان در جبهه  انقلاب بدانند که برای کار نکردن هیچ بهانه‌ای وجود ندارد و همچنین جبهه انقلاب (دولت، مجلس و قوه قضائیه) محکوم به موفقیت هستند.

قالیباف با تاکید بر اینکه هر کسی که به دنبال تضعیف قوا در کشور باشد آب به آسیاب دشمنان می‌ریزد، تصریح کرد: در حین همدلی و همکاری بین قوا باید استقلال مجلس حفظ شود چرا که مجلس در رأس امور است و وظایف قانونی مجلس وظیفه نمایندگان است و ما در این موضوع حق مماشات به هیچکس را نداریم و این موضوع را هم می‌فهمیم که دولت بایستی با قدرت کار خود را فردا (چهارشنبه)‌که رأی اعتماد را از مجلس گرفت آغاز کند.

وی گفت: من ۴۰ سال در کار اجرایی خدمت به مردم کردم، امروز دوستان بدانند که مهم‌ترین دغدغه مردم سلامت و اقتصاد است، مجلس شورای اسلامی باید این اطمینان را حاصل کند که وزیران پیشنهادی در حوزه‌های معیشتی، اقتصاد و سلامت مردم کار خواهند کرد. در این راه همدلی و همراهی وجود دارد. این موارد را به طور واضح به وزرای پیشنهادی هم گفته‌ام.

وی گفت: آنهایی که من را می‌شناسند می‌دانند که جز کار مردم و کارآمدی هیچ چیز دیگر درباره اقدامات من موضوعیت ندارد.

پس از پایان صحبت های رئیس مجلس ، تعدادی دیگر از نمایندگان با فریاد خواستار ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به ادعاهای احمدی‌بیغش شدند که قالیباف در واکنش به آنها گفت: طبق آیین‌نامه، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در صورت بروز مساله ای آن را بررسی می‌کنند، در این باره هم هیات نظارت موضوع را بررسی کرده و اظهارنظر کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها