قائم مقام خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی، گفت: تاکنون بیش از ۶۰ درصد خبرنگاران و فعالان رسانه در مشهد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بیش از ۶۰ درصد خبرنگاران مشهد به کرونا مبتلا شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد رنجبر در خصوص مواجهه اهالی رسانه به بیماری کرونا و میزان ابتلاء خبرنگاران به این بیماری، اظهار کرد: در طول ۱۸ ماه شیوع ویروس کرونا بیش از ۶۰ درصد خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری فعال در شهر مشهد مبتلا به بیماری کرونا شدند و برخی افراد نیز بیش از یک بار درگیر این ویروس شده‌اند. تعداد زیادی از ابتلا به بیماری در موج پنجم و همزمان با شیوع سویه دلتا این ویروس اتفاق افتاده است که تعدادی از بیماران در منزل و تعدادی دیگر در بیمارستان‌ها بستری و درمان شدند.

وی ادامه داد: به این ترتیب در پی ابتلاء تعدادی از فعالان رسانه، برخی از اعضاء خانواده آن‌ها نیز به بیماری کرونا مبتلا شده و برخی نیز فوت کردند. متأسفانه در روزهای گذشته محمد خوش‌نشین، عکاس و تصویربردار خبری مشهدی، نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرد.

 ۱۱۰۰ خبرنگار در مشهد واکسینه شدند

قائم‌ مقام خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت حمایت خبرنگاران در مقابل کرونا،  بیان کرد: خانه مطبوعات خراسان رضوی، اولین خانه مطبوعات در میان استان‌های کشور بود که پس از شیوع ویروس کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد دستورالعمل بهداشتی برگزاری نشست‌های خبری را تدوین کرد و این دستورالعمل از طریق استانداری خراسان رضوی به تمام دستگاه‌ها و ادارات ابلاغ شد.

رنجبر خاطرنشان کرد: در این مدت، توزیع اقلام بهداشتی توسط خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان نیز انجام شده است و امیدواریم مرحله دیگر توزیع نیز آغاز شود. همچنین از ابتداء آغاز واکسیناسیون عمومی در کشور پیگیری واکسیناسیون خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری از طریق استاندار و رئیس دانشکده علوم پزشکی مشهد صورت می‌گرفت.  از این رو در ۹ مردادماه واکسیناسیون خبرنگاران آغاز شد که طی یک هفته بیش از ۱۱۰۰ نفر از طریق خانه مطبوعات و در دو مرکز بهداری صداوسیما و درمانگاه هلال‌احمر معرفی شده و دوز اول واکسن را دریافت کردند.

رسانه‌ها شرایط دورکاری خبرنگاران را فراهم کنند

وی افزود: روز خبرنگار سال گذشته و امسال نیز به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و حفظ جان و سلامتی اهالی رسانه، مراسم روز خبرنگار برگزار نشد و با تهیه و تنظیم بیانیه‌های جداگانه‌ای از سوی هیأت مدیره خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان ارسال آن به رسانه‌های مختلف ضمن تبریک این روز از اهالی رسانه به سبب به وجود نیامدن شرایط مناسب برای حضور و تقدیر از آن‌ها عذرخواهی شد. همچنین از دستگاه‌های اجرایی نیز درخواست شد تا در تحریریه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها، حضور پیدا نکنند.

عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: به این ترتیب از مدیران رسانه‌ها درخواست می‌کنیم که تا حد امکان شرایطی را فراهم سازند تا خبرنگاران بتوانند به صورت دورکاری فعالیت داشته باشند تا از این طریق تا حدی شیوع ویروس کرونا کنترل شود.

اعضاء خانه مطبوعات که واکسن دریافت نکرده‌اند برای دریافت واکسن ثبت نام کنند

رنجبر عنوان کرد: با توجه به اینکه اعضاء خانه مطبوعات در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت ثبت شده‌اند، از این رو افرادی که عضو خانه مطبوعات هستند و به دلایل مختلف موفق به دریافت دوز اول واکسن کرونا نشدند می‌توانند در صورت بهبودی و فراهم شدن شرایط، وارد سامانه شوند و با وارد کردن کد ملی و انتخاب مرکز واکسیناسیون، واکسن دریافت کنند. امیدواریم سایر خبرنگارانی که عضو خانه مطبوعات نبوده و دوز اول واکسن را دریافت نکرده‌اند نیز در آینده‌ای نزدیک که تعداد قابل توجهی از آن‌ها که آماده دریافت واکسن بودند، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، واکسینه شوند.

خبرنگاران برای دریافت کارت همیار سلامت اقدام کنند

قائم‌مقام خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کارت همیار سلامت نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی مشهد و خانه مطبوعات رونمایی شده است. این کارت همیار سلامت به تمام خبرنگاران مشهدی تعلق می‌گیرد. بنابراین افراد با همراه داشتن این کارت در کلیه مراکز علوم پزشکی مشهد خدمات رایگان دریافت خواهند کرد.  به علاوه دارندگان این کارت‌ می‌توانند در ۵۰ کلینیک و مطب پزشکان خصوصی نیز با تخفیف و یا بدون نوبت پذیرش شوند. در حال حاضر بیش از ۵۰ نفر از خبرنگاران ثبت‌نام کرده و مدارک خود را ارسال کرده‌اند که به تبع کارت همیار سلامت نیز برای آن‌ها صادر شده است و این روند برای تمام خبرنگاران -شامل اعضای خانه مطبوعات و کسانی که عضو خانه مطبوعات نیستند- ادامه پیدا خواهد کرد و لذا خبرنگاران می‌توانند این کارت را دریافت کرده و از خدمات استفاده کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها