بر اساس اعلام مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی، در سه ماه نخست سال جاری ۵۳ هزار و ۷۴۴ حکم بازنشستگی برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی صادر شده است.

برقراری بیش از ۵۳ هزار حکم مستمری بازنشستگی در بهار ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان تامین اجتماعی، بر اساس اعلام مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات این سازمان، در فروردین امسال ۱۵ هزار و ۲۳۰ نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی بازنشسته شده و در اردیبهشت ۲۲ هزار و ۶ نفر به بازنشستگان این سازمان افزوده شدند، همچنین در خرداد ماه نیز ۱۶ هزار و ۵۰۸ حکم بازنشستگی صادر شد.

در سه ماه بهار امسال ۱۵ هزار و ۹۵۰ پرونده فوت برای افراد تبعی واجد شرایط بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان برقرار شده و یک هزار و ۳۹۵ نفر واجد شرایط دریافت مستمری از کارافتادگی شدند.

مجموع پرونده های مستمری سازمان تامین اجتماعی تا پایان خرداد سال جاری ۳ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۹۶۰ مورد است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۶ درصدی را نشان می دهد.

از مجموع پرونده های مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال جاری، ۲ میلیون و۲۶۲ هزار و ۲۳۲ مورد مربوط به بازنشستگان، ۹۷۵ هزار و۴۷۵ مورد مربوط به فوت شدگان و ۱۴۱ هزار و ۲۵۳ مورد مربوط به ازکارافتادگان است.

اداره کل تامین اجتماعی اصفهان با تعداد ۲۱۵ هزار و ۷۳۹ هزار نفر بیشترین بازنشسته تحت پوشش را تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ دارد و به ترتیب ادارات کل شرق تهران بزرگ و غرب تهران بزرگ، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، آذربایجان شرقی، مازندران، شهرستان های تهران، البرز و گیلان بیشترین جمعیت بازنشسته را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی از جمله درمان قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها