دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: دولتمردان باید پاسخگوی عواقب بی توجهی به واکسیناسیون اعضای شرکت های تامین کننده تجهیزات پزشکی باشد.

 بی توجهی به واکسیناسیون فعالان تجهیزات پزشکی

به گزارش قدس آنلاین، مریم قاسمی، دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی اظهار داشت: فعالان حوزه تجهیزات پزشکی نگرانی های زیاد بابت ابتلای پرسنل شرکت های تجهیزات پزشکی به ویروس کرونا دارند و این موضوع را بارها و بارها به صورت شفاهی و مکتوب به اطلاع وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با کرونا و کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی رسانیده اند ولی متاسفانه باوجود وعده و وعده های زیاد، هنوز اتفاق مثبتی رخ نداده است.

وی گفت: لازم است وزارت بهداشت هرچه زودتر نسبت به در اولویت قراردادن اعضای  شرکت های تامین کننده تجهیزات پزشکی پیش از اینکه خطوط تولید و گروه های تعمیر و نگهداری دستگاه های پزشکی مختل شوند، اقدام عاجل کند

قاسمی تصریح کرد: واقعیتی که غیر قابل انکار است آن است که‌ در صورت ابتلای پرسنل، شرکت های تامین کننده تجهیزات پزشکی، دچار وقفه یا اختلال در فعالیت می شوند. خصوصا  قسمت خطوط، پرسنل فنی، فروش و خدمات پس از فروش، نگهداری و رفع عیب، کالیبراسیون و چک آپ روزانه و ... به صورت مستمر، مداوم و فعال در مراکز درمانی و بیمارستان ها تردد دارند و در مواجهه با بیماری هستند و باید بدون تاخیر در لیست اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرد.

وی ادامه داد: هشدار ما بسیار جدی است و ممکن است‌ با وخامت اوضاع، بحث تامین کالاها و یا رسیدگی و خدمات به تجهیزات پزشکی بیمارستان ها دچار اخلال شود. هرچند که متاسفانه مشکل بی توجهی مسئولان به واکسیناسیون پرسنل شرکت های تجهیزات پزشکی، یک مشکل زیرساختی است که مربوط به امروز و دیروز نیست.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ادامه داد: این بی توجهی از سوی دولتمردان و نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم ساز در همه بخش های حوزه تجهیزات پزشکی به وضوح دیده می شود. از جایگاه و ساختار تجهیزات پزشکی گرفته تا وضعیت قیمتگذاری و تاخیر مطالبات و ده ها شاهد و مثال دیگر در این خصوص وجود دارد که خستگی را برتن فعالان این حوزه تشدید می کند.

وی افزود: هرچند که فعالان و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی با بسیاری از بی توجهی ها و کم لطفی ها و ناملایمات کنار آمده اند و با صبور از حق خود گذشته اند ولی قضیه واکسن، یک مقوله بسیار ضروری است و با مقولات گذشته تفاوت ماهوی دارد و در صورت استمرار این بی توجهی ها، وزارت بهداشت باید پاسخگوی عواقب سخت متوقف شدن خطوط تولید و خدمات دهی به بیمارستان ها بدلیل شیوع بیماری کرونا در شرکتهای تجهیزات پزشکی باشد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها