سایت رسمی بازی‌های پارالمپیک توکیو از زهرا نعمتی به عنوان یکی از بزرگان رشته تیر و کمان یاد کرد که به دنبال سومین مدال طلای پارالمپیک است.

تمجید سایت پارالمپیک از نعمتی؛ او به دنبال هتریک مدال طلا است

به گزارش قدس آنلاین، سایت رسمی بازی‌های پارالمپیک توکیو در گزارشی به بررسی مدعیان رشته تیر و کمان پرداخت و نوشت «زهرا نعمتی» از جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگان این رشته است که امید دارد تا در توکیو سومین مدال طلا خود را ضرب کند. او سابقه حضور دربازی‌های المپیک و پارالمپیک را دارد.

رشته تیر وکمان که رقابت‌های آن از روز جمعه (پنجم شهریور) آغاز می‌شود ریشه در جنبش پارالمپیک دارد و یکی از قدیمی‌ترین رقابت‌های این تورنمنت بزرگ است. این رقابت‌ها در سه بخش انفرادی، تیمی و مختلط برگزار  خواهد شد و ۹ مدال طلا در آن تقسیم می‌شود.

رقابت‌ها در ۲ بخش ریکرو و کامپوند مردان و زنان از ۲۷ تا ۳۱ اوت ۲۰۲۱ در میدان تیر و کمان پارک یومنوشیما، برگزار می‌شود.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از روز سه‌شنبه (دوم شهریور) به‌صورت رسمی آغاز شده و تا چهاردهم این ماه ادامه دارد. کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازی‌ها با ۶۲ ورزشکار (هفت ورزشکار زن و ۵۵ ورزشکار مرد) راهی سرزمین آفتاب شده است. این کاروان به یاد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به نام سردار دل‌ها فعالیت می‌کند.

تا پایان روز دوم بازی‌ها تیم استرالیا با کسب ۶ مدال طلا در رده نخست و چین و روسیه با پنج و سه مدال طلا در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها