«پیمانه زندگی» عنوان کتابی است که روش‌های تنظیم دخل و خرج زندگی را بر اساس روایات معصومان(ع) بیان می‌کند و به تازگی به دلیل استقبال بسیار مخاطبان، از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برای دومین بار تجدید چاپ شده است.

«پیمانه زندگی»؛ کتابی برای تنظیم دخل و خرج زندگی بر اساس روایات معصومین(ع)

به گزارش قدس آنلاین، زندگی دنیا سرشار از نعمت‌هایی است که خالق هستی در اختیارمان نهاده است؛ نعمت‌هایی که اگر به اندازه و بجا مصرف شود، آسودگی جسم و آرامش جان را در پی دارد و اگر با استفاده نابجا تلف شود موجب تلخی جان و عذاب الهی می‌شود.
 کتاب «پیمانه زندگی» با بهره‌گیری از آموزه‌های معصومین(ع)، آسیب‌های استفاده نادرست و نیز راه‌های بهره‌مندی درست را در قالبی کوتاه و جذاب بیان کرده است تا به خواننده در مصرف درست نعمت های الهی یاری رساند.

«پیمانه زندگی» نمونه‌ای از این تابلوهایی آرام بخش است که هم آسیب را نمایانده و هم هشدارها را ارائه داده است تا مسافران زندگی را در پیمودن این مسیر پر از خطر کمک کرده و در پرتو احادیث نورانی معصومین(ع) آنان را به سعادت و سلامت برساند.

این اثر در دو بخش به آسیب‌شناسی مصرف و راهکارهای مصرف می‌پردازد و مفهوم اسراف، نکوهش اسراف، آثار اسراف، اصلاح نگرش‌ها، اصلاح اصول رفتار در خانواده و ادارات و سازمان‌ها و اصلاح شاخص‌ها از دیگر مباحثی است که در این کتاب شرح داده شده است.

در بخشی از این کتاب با عنوان «اصلاح نگرش‌ها» آمده است: اصلی‌ترین عامل در تصمیم‌گیری صحیح و رفتار شایسته اصلاح نگرش‌هاست. اگر بدانیم مالک حقیقی خداست، در آمدها به درستی مصرف می‌شود، احساس مسئولیت در همگان ایجاد می‌گردد و کسی فریب تبلیغات گول زننده را نمی‌خورد و...

کتاب «پیمانه زندگی» نوشته قنبر علی تیموری است که در قطع رقعی و شمارگان ۴۰۰ نسخه تجدید چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها