دو سال اخیر با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، سامانه شاد یکی از فضاهای مجازی‌ای بود که همان ماه‌های ابتدایی، پل ارتباطی بین معلمان و دانش آموزان و بستری برای آموزش مجازی در سطح مدارس کشور شد. این سامانه در کنار محاسن خود، مشکلات فراوانی در دو سال گذشته داشت که موجب نارضایتی و گلایه والدین، دانش آموزان و معلمان را شد.

شاد امسال دانش‌آموزان را ناشاد نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، رئیس کارگروه آموزش فضای مجازی شاد استان بوشهر  گفت: در ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ به‌کارگیری سامانه شاد به‌طور رسمی شروع شد و ۱۲ میلیون ایرانی از این طریق آموزش را شروع کردند، ظرفیتی برای والدین در این سامانه وجود داشت که می توانست تعداد ۴۵ میلیون نفر را پوشش دهد و نیز در کل ۲/۵ میلیون گروه کلاس درسی در این سامانه برگزار شد.

تجربه دو ساله سامانه شاد

عبدالرضا بندری اظهار کرد: مشکلات این سامانه به علت تجربه دو ساله کارگروه فنی به صورت غالب رفع شده و مشکل خاصی در حال حاضر نیست، مگر اینکه مشکلی در زمینه اینترنت و پهنای باند آن ایجاد شود.

وی یادآور شد:گفتنی است تا به امروز همه مشکلات گفته شده حل شده و باید منتظر مهر و بازگشایی مدارس بمانیم تا ببینیم پهنای باندی که در اختیار سامانه شاد قرار می‌دهند چه وضعیتی دارد، اما احراز هویت‌ها، خروج و ورود کلاس‌ها و آزمون‌ها همه رفع شده است.

رتبه پنجم استان در احراز هویت‌های سامانه شاد

وی افزود: در زمینه اینترنت رایگان نیز همان‌طور که دولت قبل، این سامانه را تحت اینترنت رایگان قرار داد، در این دولت نیز  این سامانه تحت اینترنت رایگان قرار می‌گیرد.

رئیس کارگروه آموزش فضای مجازی شاد استان بوشهر تاکید کرد: این کارگروه شبانه روز در خدمت اولیا، دانش آموزان و همکاران است و  اگر مشکلی باشد کارگروه فنی شهرستان و در صورت حل نشدن به کارگروه فنی اداره کل مراجعه کرده و ما در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل را رفع خواهیم کرد. اگر مشکل، وزارتی و در زمینه بروز رسانی سامانه‌ها هم باشد که به صورت کشوری بوده و ما از واحد فناوری وزارت پیگیری خواهیم کرد.

بندری در زمینه احراز هویت معلمان، مدیران و دانش آموزان در سامانه شاد تصریح کرد: استان بوشهر رتبه پنجم را در تولید محتوا، احراز هویت دانش آموزان، معلمان و مدیران دارد.  ۱۰۰درصد از مدیران، ۹۸ درصد از معلمان و ۹۵ درصد نیز از دانش آموزان در این سامانه فعال هستند.

مدارس از آغاز مهر، به صورت میدانی رصد می‌شوند

این مقام مسئول افزود: به صورت کلی مجموعه آموزش فضای مجازی استان بوشهر، جایگاه خوبی در کشور دارد و آغاز مهر تمام مدارس به صورت میدانی رصد و مشکلات آنها رفع خواهد شد.

رئیس کارگروه آموزش فضای مجازی شاد استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر در  پاسخ به مکاتبات آموزشی در کل کشور رتبه دوم را دارد و خیلی از نقص‌هایی که این برنامه در این دو سال داشته برطرف شده است، به عنوان مثال یکی از مشکلات پارسال سامانه شاد، اینترنت دانش آموزان بود که امسال رفع شده است موضوع دیگر خروج دانش آموزان از کلاس و ناتوانایی در ورود دوباره به این سامانه بود که این نیز مرتفع شده است.

بندری عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های ممتازی که در سال جدید در سامانه شاد فراهم شده برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات مختلف، در تولید محتوای آموزشی، کتابخوانی، و در حوزه پرورشی، قرآن و عترت است که می‌تواند به صورت فعال همراه خانواده ها اصل تعلیم و تربیت را رصد کند و در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

بندری در پایان به پویایی سامانه شاد اشاره کرده و گفت: این سامانه با سابقه دو سال کار،  تجربه و رفع نواقص نسبت به سال گذشته بهتر و ما سال کم چالشی را در آموزش فضای مجازی استان خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها