معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: وضعیت این شهرستان از نظر ابتلا به کرونا همچنان قرمز و پرخطر است و روند ابتلا از نظر تعداد بیماران مثبت سرپایی و بستری در شهرستان که از چند هفته گذشته آغاز شده سیر صعودی دارد.

سرپل ذهاب همچنان در وضعیت کرونایی قرمز و پر خطر است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر «محسن مرادی» افزود: در بیمارستان شهدای شهرستان سرپل ذهاب تاکنون کمبود تخت نداشته ایم هرچند در برخی از روزها به علت تعداد شمار و افزایش بستری های مثبت مشکل تخت برای دقایقی به وجود آمده اما سریع مرتفع شده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی ما این است که سیر صعودی تعداد مبتلایان به بیماری همچنان تا ۲هفته آینده ادامه دارد و همچنان در پیک پنجم در شرایط خطرناکی هستیم.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک بهداشتی، فاصله گرفتن از دیگران، عدم حضور در تجمعات و عدم خروج از منزل جز در موارد ضرورت همچنان بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

دکتر مرادی ادامه داد: تعداد کودکان بستری در هفته های اخیر در بیمارستان محمد کرمانشاهی شهر کرمانشاه ۲برابر شده که نشان دهنده سرایت و شیوع این بیماری در بین کودکان است از یان رو لازم است که خانواده ها در حفاظت از کودکان نهایت دقت را داشته باشند.

او گفت:کسانی که علایم بیماری های ویروسی و یا کرونا را دارند بنا را بر کرونا گذاشته و بلافاصله خودرا در منزل قرنطینه کرده و در صورت بدشدن اوضاع به بیمارستان مراجعه کنند.

او ادامه داد: راه رهایی بخش از ویروس کرونا انجام واکسیناسیون عمومی است که امید است با استقبال مردم فهیم شهرستان واکسیناسیون با حجم بالای روزانه انجام شود که ایمنی لازم در شهرستان ایجاد شود.

وی افزود: در کنار واکسیناسیون حتما رعایت دستورالعمل ها و  پروتکل های بهداشتی در دستور کار مردم باشد تا شهرستان هر چه سریعتر از پیک پنجم شیوع کرونا که شدت آن ازپیک های قبلی بسیار بیشتر است، عبور کند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها