کانون «ولایت عشق» استان البرز از کانون های فعال مسجدی است که در محورهای مهدویت، فرهنگی، مذهبی و کمک‌های مومنانه فعالیت‌های شاخص دارد و با انجام کارهای تشکیلاتی گامی در جهت رونق حضور نوجوانان و جوانان در مسجد برداشته است.

از مبارزه با فرقه‌های انحرافی تا کار تشکیلاتی در نهضت مواسات به همت بچه‌های مسجد سیدالشهداء(ع)

به گزارش قدس آنلاین، کانون فرهنگی هنری ولایت عشق مسجد سیدالشهداء (ع) ماهدشت استان البرز یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال این استان است که در محورهای مهدویت، فرهنگی، مذهبی و کمک های مومنانه فعالیت های شاخصی در طول سال های گذشته داشته است.

 

حجت الاسلام محمود دهقاندار، با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون ولایت عشق مسجد سیدالشهدا(ع) استان البرز، اظهار کرد: با توجه به اقدامات گسترده دشمنان مبنی بر راه اندازی فرقه های ضاله به ویژه در استان البرز  که باعث شیوع  انحرافات زیادی از جمله انکار موضوع مهدویت شده است، سعی کردیم، فعالیت های گسترده ای جهت مقابله با فرقه های انحرافی انجام دهیم و با همکاری بنیاد مهدی موعود(عج) برای خواهران و برادران دوره های آموزشی برگزار کنیم که خوشبختانه، این دوره ها در شرایط کرونایی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

 

طرح «آبروی محله» با محور تکریم خانواده معظم شهدا و برپایی نمایشگاه وصیتنامه شهدا از دیگر رویکردهای این کانون فرهنگی هنری است، به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت عشق این نمایشگاه همه ساله در ایام هفته دفاع مقدس برپا و وصیتنامه شهدا درباره اطاعت از ولایت فقیه به نمایش گذاشته شود.

 

یکی دیگر از رویکردهای کانون فرهنگی هنری ولایت عشق انجام کارهای تشکیلاتی برای رشد اجتماعی دانش آموزان است، حجت الاسلام دهقاندار در این زمینه گفت: ما در مسجد سیدالشهدا(ع) و کانون ولایت عشق ماهدشت هم در واحد خواهران و هم برادران به جد دنبال توانمندسازی دختران و پسران در زمینه برنامه هایی هستیم که زمینه رشد اجتماعی، فرهنگی و معنوی آنان را به همراه داشته باشد. به همین جهت یکی از رویکردهای اصلی ما برپایی برنامه های قرآنی، مذهبی، هنری در رشته های مختلفی همچون تزیین سفره آرایی، گل آرایی و فعالیت های فرهنگی است. همچنین سعی کردیم با رعایت پروتکل  های بهداشتی جلسات سیرمطالعاتی شهید مطهری و نیز کتاب های تالیف شده توسط مقام معظم رهبری را برگزار کنیم که این کلاسها با استقبال گسترده از سوی مخاطبان روبرو بوده است.

 

 

 

از دیگر اقدامات اصلی صورت گرفته در فضای کانون مجزا بودن ساختمان کانون و مهد کودک و فضای بسیار مناسب جهت آموزش و تربیت کودکان است که این امر موجب تربیت نیروهای توانمند مسجدی از کودکی در دل مسجد می شود. حجت الاسلام دهقاندار در این باره بیان کرد: فرهنگسازی و رشد توانمندی های زیرساختی کودکان در فضای مهد کودک مسجد موقعیتی مناسب برای ترویج معارف دینی و الهی می شود. به همین جهت دوره های حفظ، قرائت و آموزش قرآن برای کودکان در این کانون مورد توجه بوده است، تا کودکان از همان سنین خردسالان با قرآن کریم و مسجد انس بگیرند.

 

کمک رسانی فعالان کانون ولایت عشق به نیازمندان در قالب پویش های مختلفی همچون «مهر مهدوی تا مهر علوی» از دیگر برنامه های مورد توجه این کانون فرهنگی هنری است که با هدف تأمین نیازهای افراد کم برخوردار و افراد آسیب دیده در جریان شیوع بیماری کرونا شکل گرفته است و گروهی از فعالان این کانون فرهنگی هنری با شناسایی نیازمندان و افراد بی بضاعت نسبت به رفع مشکلات و مایحتاج زندگی آنها وارد عمل شده اند.

 

حجت الاسلام دهقاندار گفت: فعالان این کانون تاکنون در هشت مرحله به ۴۱۱ خانوار سبدهای معیشتی توزیع کرده اند و به افراد مستمند خدمات پزشکی، بهداشت، مایحتاج زندگی، ویزیت رایگان ارایه کرده اند. همچنین به دانش آموزان مدارس هم در چندین مرحله کمک رسانی صورت گرفته است و بسته های لوزام التحریر میان دانش آموزان توزیع شده است. همچنین برای ۱۰ نفر جویای کار نیز توانستیم، اشتغال آفرینی نماییم و صندوق قرض الحسنه کانون نیز با عضویت ۳۰۰ نفر برای نیازمندان وام های قرض الحسنه اعطا کرده است.

 

 

 

 

وی افزود: همچنین از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا ویروس، نیروهای فعال مسجدی متشکل از پایگاه بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار یکدیگر به صحنه عمل آمدند و خواهران مسجدی هم در کارگاه تولید ماسک برای تأمین نیاز جامعه به ویژه تیم پزشکان و پرستاران وارد عمل شدند و با انجام فعالیت های تشکیلاتی و جهادی گامی در جهت مبارزه با بیماری کرونا برداشتند.

 

طرح ملی «سه شنبه های تکریم»، یکی دیگر از برنامه های این کانون فرهنگی هنری است که با هدف شناسایی و تکریم خانواده شهداء، چهره های ماندگار، نخبگان فعال در حوزه های فرهنگی، هنری، دینی و علمی در هر محله انجام می شود. به گفته این مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد، استعدادهای توانمندی در هر محله در قالب گروه های سنی نوجوان و جوان دیده می شود که با شناسایی این میزان توانمندی می توانیم بستر رشد این استعدادها را فراهم کنیم و با شناسایی این افراد نخبه در هر محله می توان فرصتی برای الگوسازی و تقویت این سرمایه های اجتماعی فراهم کرد.

 

 

 

فعالیت در حوزه فرهنگی، هنری و برپایی نمایشگاه عکس و پوستر و نیز کارگاه سبک زندگی را می توان بخش دیگری از فعالیت های ولایت عشق مسجد سیدالشهدا(ع) استان البرز است که می توان به آن اشاره کرد.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها