در مسابقات دسته -۹۷ کیلوگرم سید حامد صلحی پور توانست به مدال نقره دست پیدا کند.

صلحی‌پور با بدشانسی از طلای پارالمپیک باز ماند

به گزارش قدس آنلاین،مسابقات پاراوزنه برداری پارالمپیک در حالی در دسته -۹۷ کیلوگرم برگزار شد که نمایندگان ۸ کشور روی تخته آمدند که سیدحامد صلحی پور نماینده ایران در این وزن بود.

وی برای حرکت اول خود وزنه ۲۲۱ کیلوگرم را انتخاب کرد که در آن ناکام بود. صلحی پور برای حرکت دوم خود یک کیلوگرم هم وزنه را افزایش داده بود اما باز هم در ثبت آن ناکام بود تا ۲۲۲ کیلوگرم را هم نتواند به نام خودش ثبت کند. کار برای وی سخت شده بود اما توانست در حرکت آخر ۲۲۲ کیلوگرم را ثبت کند و به مدال نقره برسد. 

مدال طلای این وزن به وزنه بردار چینی رسید. ین پان پان از چین در حرکت اول خود ۲۲۳ کیلوگرم به راحتی ثبت کرد تا برای حرکت دوم خودش ۲۲۷ کیلوگرم را انتخاب کند. وزنه ای که با دو چراغ سفید تایید شد تا به مدال طلای این وزن برسد. در حرکت سوم با  ۲۴۳.۵ کیلوگرم به رکورد جهان و پارالمپیک حمله کرد که ناکام بود.

وزنه بردار کلمبیا فابیو تورس وزنه ۲۲۱ کیلوگرم را به راحتی لیفت کرد. به همین دلیل هم برای حرکت دوم ۲۲۶ کیلوگرم را انتخاب کرد اما در لیفت آن دچار مشکل شد. در حرکت سوم هم همین وزنه را انتخاب کرد اما باز هم ناکام بود تا در نهایت با همان ۲۲۱ کیلوگرم به مدال برنز دست پیدا کند. 
 پیش از این برای پارا وزنه برداری روح اله رستمی مدال طلا و امیر جعفری مدال نقره کسب کرده بود.

برچسب‌ها