۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
کد خبر: 766187

همزمان با انتخاب حمید سجادی به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم برخی مدیران گذشته ورزش به‌ویژه مدیران فوتبالی که در کارنامه آن‌ها شکست‌های متعددی به ثبت رسیده تلاش می‌کنند خود را به نوعی به وی نزدیک کنند تا شاید از این اتفاق، مسیر بازگشتشان به حوزه مدیریت ورزش را فراهم آورند. بنابراین باید به وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر این هشدار را داد که مراقب برخی موج سواری‌های روزهای اخیر توسط افراد ناکارآمد در فضای مجازی باشد.

این طیف همیشه در روزهای ابتدایی فعالیت سران دستگاه ورزش و آغاز به کار آن‌ها درصدد بودند تا به نوعی خود را همراه سیاست‌های کاری آن‌ها نشان دهند اما به‌واقع این طیف صرفاً برای قدرت گرفتن در حوزه ورزش مواضع خود را بارها تغییر دادند تا به این شکل به کرسی مدیریتی دست پیدا کنند.

برای این طیف اهمیتی ندارد که رئیس دستگاه ورزش چه تفکرات و نگرشی به حوزه مدیریت دارد، بلکه آن‌ها صرفاً به یک موضوع فکر می‌کنند که چگونه خود را گزینه‌ای شایسته نشان دهند، البته که حنای این طیف برای افکار عمومی دیگر رنگی ندارد، چرا که علاقه‌مندان به حوزه ورزش و هواداران فوتبال به‌خوبی به یاد دارند که این دسته از مدیران چگونه در سال‌های اخیر با چرخش‌های ناگهانی و اخذ مواضع غیرمنتظره عرصه را خالی کردند.

اگر سری به آرشیو رسانه‌های نوشتاری و تصویری بزنید مطمئناً رفتارهای متناقض و دوگانه این افراد را به عینه مشاهده خواهید کرد، جایی‌که آن‌ها در برابر دوربین‌های تلویزیونی برای رسیدن به کرسی مدیریتی بهترین فرد را رئیس دستگاه ورزش معرفی می‌کردند تا شاید با چراغ سبز وزیر بتوانند دوباره مدیریت در باشگاه یا فدراسیون موردنظر را بدست آورند اما پس‌از جدایی و کنار رفتن از مسئولیت جملات خود را به شکل ناباورانه‌ای تغییر می‌دهند و به‌عنوان یکی از منتقدان سرسخت وزیر و معاونان وزیر در رسانه‌های گروهی اظهارنظر می‌کنند.

مطمئناً حمید سجادی به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم به رفتارهای این طیف کاملاً آشنایی دارد، ازاین‌رو توقع می‌رود وی در برابر این جریان‌سازی‌ها و اعمال فشارهای کاذب مقاومت کند و صرفاً شایسته‌سالاری را ملاک انتخاب مدیران آتی ورزش ایران قرار دهد.

ورزش ایران در سال‌های اخیر به واسطه دخالت‌های بی‌مورد و بحث‌برانگیز مدیران غیرورزشی لطمات جبران‌ناپذیری را متحمل شده و اگر این روند معیوب همچنان تداوم داشته باشد، آینده خوشایندی در انتظار ورزش ایران نیست؛ اشتباهات دوره مدیریتی مسعود سلطانی‌فر و محمود گودرزی در جریان دولت‌های یازدهم و دوازدهم می‌تواند نقشه راه ایده‌آلی برای حمید سجادی باشد.

سهم‌خواهی‌های فعلی با ایجاد فشار رسانه‌ای و راه‌اندازی کمپین جمع‌آوری امضا و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای روی کار آمدن یک مدیر ناکارآمد نه‌تنها مورد تأیید جامعه ورزش نیست، بلکه بدونه شک با سیاست‌های دولت ابراهیم رئیسی نیز کاملاً در تضاد است.

این روزها در محافل ورزشی افراد متعددی خود را نامزد پست‌های مدیریت در ورزش معرفی می‌کنند که هیچ‌یک نکته امیدوارکننده‌ای در کارنامه خود به‌همراه ندارند، اما با اعتمادبه‌نفس مثال‌زدنی تلاش می‌کنند خود را گزینه مورد اعتماد وزیر ورزش و جوانان معرفی کنند، درحالی‌که تا این لحظه حمید سجادی در رابطه با نامزدهای پست‌های مدیریتی خود هیچ اظهارنظر رسمی نداشته و بعید به‌نظر می‌رسد وی بخواهد چنین اشتباهی را مرتکب شود

به‌نظر می‌رسد حمید سجادی در برهه کنونی و روزهای آغازین فعالیتش به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم بایدفکری به حال فرصت‌طلبان کند.

برچسب‌ها