رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد تولیدات بخش کشاورزی در این استان فرآوری می شود، گفت: زنجان در این زمینه رتبه برتر کشور را دارد.

زنجان در فرآوری محصولات کشاورزی رتبه برتر کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین، جواد تاراسی افزود: در راستای تامین امنیت غذایی در استان، سعی کرده ایم در جهت تحقق کشاورزی پایدار حرکت کنیم و اجرای طرح های بهره ورانه موید این موضوع است.

وی با بیان اینکه زنجان در اجرای طرح های بهره ورانه کشاورزی جزو استان های پیشرو کشور است، اظهار داشت: تجهیز بیش از۵۰ درصد اراضی مستعد استان به سامانه های نوین آبیاری، تامین آب اراضی شیب دار طارم برای توسعه کشت زیتون و افزایش ضریب مکانیزاسیون از جمله اقدامات در راستای ارتقای بهره وری است.

تاراسی با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از سه میلیون تن محصولات کشاوزی در استان زنجان تولید می شود، گفت: عملیات اجرایی بزرگ ترین گلخانه کشور با تکنولوژی پیشرفته در استان آغاز شده و بر اساس پیش بینی ها سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طی دو سه سال گذشته هفت زنجیره فعال در بخش تولیدی کشاورزی در استان فعال شده است، گفت: در زمان حاضر جمع زنجیره های تولیدی در این بخش، به ۱۹ فقره رسیده است.

تاراسی گفت: یکی از این زنجیره های تولید در استان، تولید و پرورش بوقلمون است که امروز ۱۰ درصد گوشت بوقلمون کشور در زنجان تولید می شود.

وی افزود: زنجان در زنجیره تولید زیتون و روغن زیتون نیز سرآمد کشور محسوب می شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها