مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، با بیان اینکه در سطح دنیا نیز تزریق واکسن دانش آموزان انجام نشده و در ایران بعدا انجام خواهد شد، گفت: تمام کسانی که با دانش آموزان ارتباط دارند از جمله رانندگان سرویس های مدارس در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

رانندگان سرویس های مدارس در اولویت دریافت واکسن قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین، رشید قربانی، امروز در نشست مشترک با صدا و سیما کردستان، با اشاره به گستردگی حوزه تعلیم و تربیت و تنوع مخاطبان آموزش و پرورش در بخش دانش آموزی، فرهنگیان، اولیاء و جامعه، اظهار کرد: رسانه ملی در سطح استان می تواند در راستای تحقق اهداف حوزه تعلیم و تربیت کمک شایانی داشته باشد.

وی در ادامه به وضعیت فعالیت مدارس در زمان شیوع کرونا، چالش های پیش رو و مشکلات نیز اشاره کرد و اظهار داشت : مدرسه تلویزیونی به عنوان یکی از راه های موجود، در ایام کرونا با کمک به آموزش و پرورش، خدمات آموزشی و تربیتی خوبی ارائه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یکی از دغدغه های آموزش و پرورش را اطمینان بخشی به والدین در خصوص آموزش فرزندان آنان عنوان کرد و با بیان اینکه در خصوص نحوه آموزش و فعالیت مدارس، ملاک عمل آموزش و پرورش، تصمیم ستاد ملی کرونا خواهد بود، تصریح کرد: تا ۲۰ شهریور ماه نحوه آموزش دانش آموزان بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا (حضوری و یا مجازی بودن) اتخاذ و اعلام خواهد شد، لذا انتظار می رود صدا و سیمای مرکز استان در این خصوص اطلاع رسانی و در راستای اقناع و تنویر افکار عمومی مساعدت لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت و نقش آموزش های حضوری و اثر تربیتی حضور دانش آموزان در مدارس، به نتایج مطالعات جهانی در خصوص آموزش مجازی و دور بودن دانش آموزان از فضای آموزشی پرداخت و با بیان اینکه اکثرا پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت و انتشار کرونا از طریق مدارس کم گزارش شده است، گفت: دوری دانش آموزان از محیط های آموزشی آسیب های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد.

قربانی افزود: عدم حضور دانش آموزان در مدارس باعث بروز آسیب های اجتماعی مختلف از جمله، افت تحصیلی، دلسرد شدن دانش آموزان از درس، بی تفاوتی، ترک تحصیل و تکرار پایه و مشکلات زیادی می شود، لذا با تاکید بر آموزش حضوری، آموزش و پرورش تابع تصمیم ستاد ملی خواهند خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه سخنان خود گفت: در صورت اتخاذ تصمیم توسط ستاد ملی کرونا، مبنی بر حضوری بودن آموزش، ضرورت دارد صدا و سیمای مرکز کردستان در راستای توجیه افکار عمومی و اقناع والدین برای حضور دانش آموزان در مدارس مساعدت نموده و برنامه هایی در این خصوص، تهیه، تولید و پخش شود.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در راستای بازگشایی مدارس نیز پرداخت و با بیان اینکه واکسیناسیون فرهنگیان همزمان با سراسر کشور در سطح استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است، گفت: در مرحله اول واکسیناسیون، بیش از ۸۵ درصد فرهنگیان استان دز اول واکسن را در مراکز اختصاصی آموزش و پرورش دریافت و از شنبه ششم شهریور ماه مرحله دوم واکسیناسیون در ۱۶ مرکز تخصصی فرهنگیان آغاز و تا ۲۲ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، تا ایمنی لازم برای شروع سال تحصیلی جدید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در سطح دنیا نیز تزریق واکسن دانش آموزان انجام نشده و در ایران نیز بعدا انجام خواهد شد، گفت: تمام کسانی که با دانش آموزان ارتباط دارند از جمله رانندگان سرویس های مدارس در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

قربانی تولید محتوای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان برای آموزش غیر حضوری را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مقدمات لازم بر ای تکمیل ظرفیت شبکه دانش آموزی شاد و بهره گیری از فضای این شبکه برای آموزش مجازی دانش آموزان انجام و زیر ساخت ها در حال فراهم شدن است.

وی وضعیت دانش آموزان استان کردستان برای بهره گیری از آموزش های مجازی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: علیرغم مشکلات و محدودیت های پیش رو، کردستان در این خصوص جزو استان های برتر کشور است و امیدواریم با همکاری صدا و سیما و رسانه های گروهی بستری فراهم شود تا دانش آموزان از خدمات آموزشی و تربیتی بهره مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از پیش بینی و برگزاری جشن های بازگشایی مدارس، در آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: ضرورت دارد در فرصت باقی مانده تا بازگشایی مدارس، توصیه های لازم از طریق برنامه های صدا و سیما در خصوص تهیه ملزومات مورد نیاز دانش آموزان از تولیدات ملی و داخلی، ارائه مشاوره های لازم و هم چنین اطلاع رسانی در زمینه ثبت نام دانش آموزان، ثبت سفارش کتاب های درسی صورت گیرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این نشست با اشاره به گستردگی و تنوع فعالیت، برنامه ها و چالش های آموزش و پرورش به ویژه در ایام کرونا، هدف از برگزاری این نشست را بررسی برنامه های بازگشایی مدارس و ابعاد آن و همچنین همکاری صدا و سیما و آموزش و پرورش در این راستا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از رضایت عمومی مردم در نهاد آموزش و پرورش است، اظهار کرد: صدا و سیما آمادگی دارد تا تصمیمات ستاد ملی کرونا در خصوص برنامه بازگشایی مدارس را اطلاع رسانی و همکاری لازم در این خصوص انجام دهد.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه هر چه رضایتمندی بیشتر ایجاد شود به مردم کمک کرده ایم، به پدیده کرونا و آسیب های اجتماعی آن و همچنین دغدغه و اضطراب خانواده ها نیز اشاره کرد و گفت: رسانه ملی با درک این موضوع و حساسیت آن آمادگی کامل دارد، سیاست های اتخاذ شده را اطلاع رسانی و با رفع ابهامات و تنویر افکار عمومی به روند پیشبرد امور کمک کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان همچنین به همکاری بخش های مختلف صدا و سیمای مرکز استان با آموزش و پرورش در خصوص پوشش و اطلاع رسانی به موقع اخبار و رویدادها، تهیه و تولید برنامه در بخش رادیو و تلویزیون و تولید برنامه مشارکتی نیز پرداخت و با اشاره به توانمندی این مرکز در حوزه های مختلف، گفت: خوشبختانه برنامه های تولید شده با استقبال مخاطبین همراه بوده است.

وی با اشاره به برخورداری آموزش و پرورش از نیروی انسانی توانمند و کارشناسان مجرب در حوزه های مختلف، خواستار معرفی کارشناسان به منظور تشکیل بانک اطلاعاتی و حضور در برنامه های صدا و سیما و معرفی فرهنگیان دارای توانایی گویندگی و اجرا برای همکاری با صدا و سیمای استان شد.

در ادامه این نشست معاونین صدا و سیمای مرکز کردستان در بخش های سیما، خبر و رادیو نیز به تشریح برنامه ها، نحوه همکاری حوزه های مربوطه با آموزش و پرورش و اقدمات صورت گرفته پرداختند و با تاکید بر ضرورت تعامل دوسویه در بخش های مختلف، آمادگی بخش های مربوطه به منظور تداوم همکاری به خصوص در زمینه برنامه های آموزش و پرورش با موضوع بازگشایی مدارس را اعلام کردند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها