رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر گفت: مسجد روستای توچغاز از توابع بخش مرکزی شهرستان ملایر به شماره ۳۰۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

ثبت مسجد روستای توچغاز شهرستان ملایر در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم جلیلی با بیان اینکه ساختمان مسجد از نظر معماری به دو بخش قدیمی و نوساز تقسیم شده است، اظهار کرد: این بخش‌ها از نظر کاربری به‌صورت یکپارچه عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش تاریخی که متشکل از ستون‌های قطور و طاق‌های به هم پیوسته زنجیره‌ای است، با ملات گچ اندود شده است، تصریح کرد: مسجد این روستا به شماره ۳۰۲ در تاریخ دوم شهریور ماه سال‌جاری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و با ثبت این مسجد، تعداد آثار ثبتی شهرستان به ۲۱۴ اثر رسید.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان ملایر شش مسجد ثبتی وجود دارد که به جز مسجد صاحب‌الزمان که در دوران صفویه ساخته شده است، باقی مساجد مربوط به دوران قاجار است.

جلیلی ادامه داد: تاکنون سه مسجد سیف‌الدوله، عاشورا و حاج قاسم در شهر ملایر، حسینیه حاج منتصرالملک در روستای آورزمان و مسجدباب‌الحوائج در روستای ننج در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر مسجد روستای توچغاز را هفتمین مسجد ثبتی در شهرستان دانست و گفت: پرونده ثبت مسجد امامزاده خاتون نیز تهیه و به منظور بررسی و تأیید به وزارتخانه ارسال شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها