نتایج یک مطالعه نشان می دهد: مردان و زنان، خطرات ناشی از بیماری کووید-۱۹ را به شیوه متفاوت درک می کنند.

نگرش متفاوت زنان و مردان نسبت به پیامدهای پاندمی کرونا

به گزارش قدس آنلاین خبرگزاری ایسنا به نقل از هندوستان تایمز نوشت: متخصصان آمریکایی به تازگی در یک بررسی مشاهده کردند زنان و مردان به شیوه متفاوت در مورد تاثیرات بیماری کووید-۱۹ نگرانی دارند.

مردان بیشتر در رابطه با پیامدهای مالی ناشی از همه گیری نگران هستند و ترس زنان بیشتر در مورد پیامدهای ناشی از این بیماری روی سلامت است.

متخصصان در این بررسی تحقیقی را به شکل آنلاین انجام دادند تا احساسات، رفتارها و انتظارات مرتبط با جنسیت و همه گیری را ارزیابی کنند.

آنان اظهار داشتند: زنان نسبت به مردان بیشتر در مورد خطرات بیماری کووید-۱۹ برای سلامت ابراز نگرانی کرده اند. همچنین مردان به نسبت زنان بیشتر در مورد تاثیرات اقتصادی همه گیری ترس داشته اند.

متخصصان آمریکایی تاکید کردند: نتیجه حائز اهمیتی که این بررسی به دنبال داشت این است که افراد در موارد همه گیری، نگرانی های اقتصادی و بهداشتی را همزمان دارند. ما می دانیم اقدامات پیشگیرانه مانند ماسک زدن در این مواقع موثرند و باور داریم پیامهایی که مردم را به انجام این اقدامات پیشگیرانه ترغیب می کند، نه تنها بر پیامدها و مزایای سلامتی تاکید دارد بلکه مزایای اقتصادی را نیز تامین می کند چرا که رعایت نکات بهداشتی، امکان مهار هرچه بیشتر ویروس و در نتیجه امکان از سرگیری فعالیتهای اقتصادی را فراهم می سازد.

برچسب‌ها