رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی از شناسایی و دستگیری عامل فروش توکن‌های تقلبی در بازار رمزارز خبر داد.

 دستگیری عامل فروش توکن‌های تقلبی

به گزارش قدس، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی در تشریح خبر گفت: با شکایت بیش از ۱۳ نفر از همشهریان در خصوص کلاهبرداری و فروش توکن‌های جعلی و تقلبی در بازار رمزارز، رسیدگی به موضوع در دستور کار یک تیم زبده از کارشناسان پلیس فتا منطقه مشهد قرار گرفت.

وسوسه درآمدهای آسان
سرهنگ جواد جهانشیری بیان کرد: در بررسی‌های به عمل آمده و بازخوانی پرونده‌های شکات مشخص شد فرد فریبکاری با سوءاستفاده از عدم‌آگاهی کاربران نسبت به ابعاد پیچیده بازار رمزارزها، اقدام به جذب سرمایه کاربران به بهانه افزایش چندصددرصدی سرمایه نموده و در ازای دریافت وجه به آن‌ها توکن بدون پشتوانه ارائه کرده است.
رئیس‌پلیس فتا خراسان‌رضوی همچنین تصریح کرد:کارشناسان پلیس فتا منطقه مشهد به محض تجمیع تمامی اوراق و مستندات پرونده‌های متشکله با موضوعی واحد، اقدام‌های فنی و پلیسی خود را آغاز کرده و پس از آن  توانستند در کوتاه‌ترین زمان رد متهم را شناسایی کرده و پس از کسب دستور قضایی، محل اختفای عامل کلاهبرداری را محاصره و او را به صورت غافلگیرانه در محل سکونتش دستگیر کردند.
رئیس پلیس‌فتا خراسان‌رضوی ادامه داد: متهم ۴۲ساله با دیدن شواهد فنی جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد با انجام تبلیغات درباره موفقیت سرشار در حوزه رمزارز در فضای‌مجازی موفق به جذب سرمایه‌گذار در این رابطه شده و پس از جلب‌اعتماد کاربران، اقدام به فروش «توکن» بدون اعتبار به  افراد زیرمجموعه خود کرده است.
این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: حس طمع و کسب درآمد میلیونی توسط کاربران در روزهای اخیر با دیدن بازار پرفراز و فرود رمزارزها افزایش یافته و متأسفانه برخی کاربران بدون دارا بودن دانش فنی و به صورت کاملاً هیجانی وارد بازار شده و در بیشتر موارد اعتماد بی‌جا موجب از دست رفتن سرمایه آن‌ها می‌شود.  
سرهنگ جواد جهانشیری گفت: ایجاد توکن هزینه چندانی ندارد، میزان ارزش توکن در بازار و وایت‌پیپر و عملی که توکن در زنجیره بلاکچین قرار است انجام دهد مهم است؛ بنابراین فریب توکن‌های با ارزش مالی کم را به بهانه ارزشمند شدن آن نخورید.

مراقبت و افزایش آگاهی
وی همچنین تأکید کرد: یکی از مواردی که بارها به آن اشاره شده که می‌تواند عامل اصلی از دست رفتن سرمایه کاربران فضای‌مجازی باشد، همان اعتماد بی‌جا به افراد و حتی نزدیک‌ترین دوستان و... است؛ بنابراین در این مسیر کاربران ابتدا باید معلومات خود را افزایش دهند تا خدایی‌نکرده در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.
شهروندان گرامی می‌توانند در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه‌ای در فضای سایبر بلافاصله  با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا ارتباط برقرار کرده تا از خدمات اورژانس سایبری توسط کارشناسان پلیس‌فتا بهره‌مند و یا با آدرس الکترونیکی 
www.cyberpolice.ir  از به‌روزترین اخبار، حوادث و آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع شوند.

برچسب‌ها