فرمانده گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش درباره ارتقای توان توپخانه ای این نیرو، گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی در حوزه توپخانه، پیشرفت های قابل توجهی داشته است و از گلوله ها و موشک های نقطه زن در حوزه توپخانه استفاده می‌ کند.

دستیابی ارتش به قابلیت های نقطه زنی  در حوزه توپخانه

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ دوم سیاوش میهن دوست با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه توپخانه افزود: ما در حوزه دیده بانی توپخانه ضمن بهره گیری از سیستم سنتی از قابلیت های پهپادی و بالگردی استفاده می کنیم.

فرمانده گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش افزود: در حوزه ارتقای یگان‌های توپخانه‌ای و مرکز هدایت آتش، این یگان را به صورت رایانه‌ای ارتقا داده‌ایم و از گلوله‌ها و موشک‌های نقطه زن در حوزه توپخانه استفاده می کنیم که این کار ارزشمند مراحل تست عملیاتی را نیز گذرانده است.

وی تصریح کرد: امروز توپ‌های خودکششی ۱۵۰ میلیمتری ما که در داخل تولید می‌شوند به مرحله دقت بسیار بالا دست یافته و قادرند اهداف را به صورت نقطه ای مورد اصابت قرار دهند.

 سرتیپ دوم میهن دوست با تاکید بر اهمیت نقش توپخانه در ایجاد قدرت بازدارندگی گفت: ارتشی که از توپخانه برخوردار نباشد، گویی در برابر دشمن مشت آهنین نداشته و قطعا در منازعات محکوم به شکست است.

فرمانده گروه ۴۴ توپخانه با اشاره به اهمیت حوزه آموزش در بخش توپخانه اظهار کرد: امروز نیروی زمینی در تمامی عرصه های توپخانه ای رزم زمینی، از جمله توپخانه صحرایی، توپخانه تیر مستقیم، توپخانه تیر کشیده، توپخانه پدافند هوایی و دوش پرتاب ها دارای شبیه ساز و سیمیلاتور است که این تجهیزات نیز متناسب با صحنه نبرد ارتقا داده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ادوات و سامانه های توپخانه ای نیروی زمینی ارتش امروز به لحاظ تحرک دارای توان تحرک صد درصدی هستند و با تمهیدات فرمانده نیروی زمینی ارتش قادرند ظرف ۱۲ ساعت خود را تا پشت نقاط مرزی سراسر کشور برسانند و شعاع عظیمی از خاک متجاوزان را به آتش بکشند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها