مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: ارزش صادرات گمرکات این استان از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۰۶ میلیون دلار است که ۷۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد.

۵۰۶ میلیون دلار کالا از استان اصفهان صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، رسول کوهستانی پزوه افزود: صادرات امسال مراکز گمرک استان اصفهان، شامل کاشان، فولادمبارکه، ذوب‌آهن و  فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از نظر وزنی ۸۸۳ میلیون کیلوگرم بود که نسبت به پارسال ۲۹ درصد رشد داشت.

وی افزود: عمده محصولات صادراتی استان شامل آهن و فولاد، محصولات پتروشیمی، فرش، فرآورده‌های شیمیایی و محصولات و مصنوعات آهنی است که بیشتر به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، میانمار و چین بود.

وی ادامه داد: در این مدت میزان واردات استان ۲۳۷ میلیون دلار با وزن ۵۲ میلیون کیلوگرم بود که نسبت به سال گذشته از لحاظ وزن ۳۸ درصد و از لحاظ ارزش ۵۷ درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: درآمد گمرک استان اصفهان بالغ بر ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد رشد داشت.

مدیرکل گمرک استان اصفهان تصریح کرد: گمرک این استان در تمام رویه‌های گمرکی از جمله واردات ماشین آلات سنگین راه سازی، کامیون‌ها، صادرات فرش، طلا و مصنوعات آن فعال است.

وی تاکید کرد:  همچنین  فولاد و ذوب‌آهن تنها گمرک اختصاصی دارای چارت سازمانی مصوب کشوری هستند که در آنها واردات مواد اولیه، قطعات و تجهیزات مورد نیاز و صادرات محصولات فولادی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: گمرک فولاد مبارکه ۴۰ میلیون دلار، و گمرک ذوب‌آهن اصفهان ۴۴ میلیون دلار در پنج ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ صادرات انجام دادند و در همین مدت میزان واردات از این ۲ گمرک به ترتیب ۱۰۰ و ۸ میلیون دلار بود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها