فرماندار شهرستان فیروزه گفت: در راستای حفظ بناهای تاریخی که از اولویت‌های فرهنگی شهرستان است با تخصیص منابع از سرفصل های غیر میراثی، کار مرمت یخدان را شروع و در کمتر از شش ماه فاز اول یخدان مرمت و از خطر تخریب نجات یافت.

بهره برداری از فاز اول یخدان تاریخی بحرود

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حکیم پور در آیین بهره‌برداری از فاز اول مرمت یخدان بحرود افزود: به رغم کاهش و محدودیت اعتبارات طی دو سال گذشته، علاوه بر احیا باغ نشاط و عمارت اصلی آن، مرمت یخدان تاریخی بحرود در دستور کار قرار گرفت که تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است و برای سال جاری هم اعتبارات مناسبی در نظر گرفته ایم.

وی اظهار داشت: با تاکید بر فعالیت مردم روستا در بخش گردشگری اهالی را تشویق به احداث بوم گردی کردیم که اولین مجموعه‌ بومگردی نیز راه اندازی شد و در این راستا درخواست دیگر متقاضیان مورد استقبال قرار گرفته و وام با تسهیلات مناسب در اختیارشان قرار می گیرد. 

فرماندار شهرستان فیروزه خاطرنشان کرد: اقتصاد گردشگری در روستاهای دارای پتانسیل گردشگری درگذشته مورد غفلت قرار گرفته اما درحال حاضر روستاهای مستعد شناسایی و برای هر روستا طرح توسعه و نقشه راه تدوین کرده ایم تا بر اساس اولویت‌ها قدم برداریم.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

برچسب‌ها