امام جمعه موقت تهران، خدمت به مردم، ساده‌زیستی، مردم‌داری و اعتقاد به ولایت را از جمله صفات شهیدان رجائی و باهنر برشمرد.

ساده‌زیستی و مردم‌داری از صفات بارز شهیدان رجائی و باهنر بود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم یادبود شهیدان رجائی و باهنر که در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به صفات نیک این دو شهید والامقام گفت: سالروز شهادت دو شهید با اخلاص و عاشق اهل بیت(ع) است و حضور شما عزیزان در این مراسم حق‌شناسی و توجه به فرهنگ شهادت است.

وی افزود: اباعبدالله الحسین(ع) می‌فرمایند: «إن الدنیا حُلْوها و مُرُّها حُلُمٌ...» دنیا تلخی و شرینی‌اش به مانند خوابی بیش نیست. عاقل کسی است که به هدایت سفیران و پیامبران الهی حواسش به مرگ باشد؛ چگونه خوردن و خوابیدن و زندگی کردند گذراست و این مرگ است که پیش روی ما قرار دارد.

 

ایمان توأم با التزام عملی انسان را کنترل می‌کند

آیت الله صدیقی ادامه داد: به خدا و حکومت الهی باور داشته باشیم و در این بازار که ملک الموت انتظار می‌کشد بهترین کار معامله با خداوند است.

وی تصریح کرد: حضور شما در مجالس شهدا کم از شهادت نیست. زنده نگه داشتن یاد شهدا ارزش زیادی دارد؛ شهید و شهادت از یاد برود غیرت و دین از دست می‌رود و دشمن چیره می‌شود.

سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد: کسی که عاشق شهادت باشد به سمت آن حرکت می‌کند و علاقه به شهادت به ما اجازه مصاف با دشمن را می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: شهید رجائی و باهنر، تربیت شده منبر و مسجد بودند؛ وقتی رئیس جمهور شد با قبل تفاوتی نداشت همان ولایتمدار انقلابی مسجدی بود و ریاست در او تغییری ایجاد نکرد.

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: آقای باهنر قبل انقلاب به فکر وضعیت و فرهنگ مردم بودند، عده‌ای جمع شده بودند کتاب تعلیمات دینی می‌نوشتند. همت و عشقشان درست کردن فرهنگ دینی بود جهاد علمی و عملی و مالی داشتند تا روحیه انقلابی در جوان‌ها به وجود بیاورند.

 

ساده زیستی و مردم‌داری شهیدان رجائی و باهنر

آیت الله صدیقی با اشاره به ساده زیستی و مردم‌داری و ویژگی‌های شهیدان رجائی و باهنر گفت: شهید باهنر با وجود اینکه فقیه عالم منبری بود اما در مقابل شهید رجائی مثل یک زیر دست با او هماهنگ بود چرا که قصد خدمت داشت و عاشق خدا بود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: این دو شهید معتقد به خدا و قیامت و دین و اهل روزه نماز اول وقت برای خدا و خدمت به مردم تلاش می‌کردند و جانشان را نیز در این راه فدا کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها