رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با بیان اینکه ۲۰۲ نفر مبتلای جدید به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند و هفت نفر دیگر هم فوت کرد گفت: پس از حدود ۲ هفته فوتی ها تک رقمی شد.

فوتی های روزانه کرونایی خراسان شمالی تک رقمی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید احمد هاشمی اظهار داشت: هم اکنون ۹۱۷ بیمار با علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه تعداد موارد ابتلا و بستری با شیب بسیار زیاد در حال افزایش است گفت: وضعیت بیمارستان های استان از وضعیت قرمز گذر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد موارد ابتلا و بستری بقدری افزایش یافته که دیگر تخت خالی وجود ندارد و وضعیت بیمارستان های استان در حالت بحرانی است.

هاشمی گفت: عوامل متعددی بویژه عادی انگاری، عدم رعایت مسائل بهداشتی، نزدن ماسک در مجامع عمومی و برگزاری و شرکت در دورهمی ها و مراسم عزا و عروسی و رفتن به سفر در این خصوص تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی بخصوص استفاده از ماسک در استان شدیدا کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شدت بیماری زایی همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش میزان بستری و مرگ و میر شده است.

وی گفت: در کنار رعایت همگانی پروتکل ها، دیگر ادارات و نهادها هم باید براساس تصمیمات ستاد کرونا، به وظایف نظارتی خود جدی تر بپردازند.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها