مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور از مهار آتش‌سوزی در مجتمع کشت و صنعت هلال احمر نیشابور خبر داد و گفت: آتش‌سوزی در این مجتمع دامداری مهار شده اما اطفای کامل حریق چند ساعت دیگر زمان می‌برد.

آتش‌سوزی در بزرگترین مجتمع دامداری نیشابور /آخرین خبر از تلفات جانی این آتش سوزی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی سلیمان اظهار کرد: آتش‌سوزی در مجتمع کشت و صنعت هلال احمر نیشابور ظهر امروز حدود ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقوع پیوست که آتش‌نشانان از دو پایگاه آتش‌نشانی نیشابور به منطقه اعزام شدند، همچنین ماشین آتش‌نشانی مجتمع فولاد نیشابور نیز به کمک آمد.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور اضافه کرد: ۱۰ نفر از همکاران آتش‌نشان از ظهر مشغول مهار و اطفای حریق هستند که تا این لحظه آتش‌سوزی مهار شده و با توجه به اینکه انبارهای علوفه زیادی در این مجتمع وجود دارد، از سرایت آتش به سایر انبارها جلوگیری شده‌ است. 

وی در رابطه با علت این حادثه گفت: علت اصلی وقوع این حادثه در دست بررسی است اما در بررسی‌های اولیه علت آتش‌سوزی احتمالا آتش گرفتن لاستیک تراکتوری بوده که در مجاورت انبار علوفه مشغول به کار بوده است، در واقع به دلایلی لاستیک تراکتور بر اثر داغ شدن دچار حریق شده و علاوه بر آتش گرفتن تراکتور، آتش از این طریق به انبار علوفه مجاور تراکتور سرایت کرده‌ است.

سلیمان تصریح کرد: مجتمع کشت و صنعت هلال احمر نیشابور محوطه بزرگی است و چندین انبار علوفه با حجم زیاد در آن قرار دارد، در اینگونه مکان‌ها با توجه به خشک بودن علوفه‌ها و گرمی هوا آتش‌سوزی خیلی سریع اتفاق می‌افتد و با سرعت به سایر مناطق سرایت می‌کند، بنابراین برای جلوگیری از وقوع حوادثی از این دست باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور بیان کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و میزان خسارات مالی نیز هنوز برآورد نشده‌ و در دست بررسی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها