از پانزده شهریور به مدت هفت شب در حوزه هنری تعزیه در قالب دومین سوگواره شبیه حسین برپا خواهد شد.

هفت مجلس تعزیه‌ در حوزه هنری برپا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مرشد میرزاعلی؛ دبیر دومین سوگواره «شبیه حسین (ع)» اظهار کرد: از پانزده شهریور در حوزه هنری به مدت هفت شب راس ساعت ۲۰:۳۰ مراسم تعزیه‌خوانی خواهیم داشت. دوره اول این سوگواره سال گذشته انجام شد و تمام تعزیه‌های اجرا شده نیز از طریق رسانه ملی روی آنتن رفت.

وی افزود: این سوگواره به همت دفتر نمایشی حوزه هنری و به خصوص مدیر این قسمت کوروش زارعی برگزار می‌شود. در این سوگواره هفت مجلس تعزیه اجرا خواهد شد. تعزیه روز نخست مربوط به مجلس حر است و در نهایت مجلس هفتم نیز به مجلس بازار شام اختصاص دارد.

میرزاعلی با تاکید بر اینکه از بهترین تعزیه‌خوان‌های کشور در این سوگواره استفاده شده بیان کرد: تعزیه‌خوان‌هایی که در این سوگواره حضور دارند تنها به تهران محدود نمی‌شوند، بلکه از همه ایران در این هفت شب تعزیه‌خوان خواهیم داشت. تعزیه‌هایی از طریق پلتفرم‌های مجازی به صورت زنده پخش خواهد شد. همچنین از طریق شبکه‌های سیما نیز تعزیه‌های اجرا شده در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت. درضمن به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز حوزه هنری نیز تماشاچی خواهیم داشت.

این مرشد متذکر شد: سوگواره شبیه حسین (ع)، مطمئناً اتفاقی موفق خواهد بود و مردم از آن استقبال خواهند کرد. دلیل اولم این است که ما ملت امام حسینم و عاشقانه وی را دوست داریم. نکته دوم، موفقیت سوگواره شبیه علی (ع) که ماه‌ رمضان اجرا می‌شد، نشان داد مردم چنین اتفاقاتی را دوست دارند.

وی در پایان درباره دلیل جدا شدنش از دفتر تعزیه حوزه هنری نیز چنین توضیح داد: از یک سال پیش مشکلات شخصی من به اندازه‌ای زیاد شد که دیگر نمی‌توانستم در این بخش فعال باشم. برای همین از آقای کوورش زارعی خواهش کردم مرا از ادامه خدمت معذور بدارد. ایشان بعد از اصرار فراوان با لطفی که به من داشتند این امر را پذیرفتند و من تنها در حوزه هنری به عنوان یک نقال به فعالیت خود ادامه کار خواهم داد.

منبع: ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها