مدیر بیمارستان قائم مشهد از کاهش ۳۵ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این مرکز درمانی در هفته اخیر خبر داد.

فوت‌های کرونایی بیمارستان قائم مشهد ۳۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسن خدا پرست افزود: بیشترین آمار فوتی های ناشی از کرونا در این بیمارستان مربوط به بیمارانی است که در بخش های مراقبت ویژه بستری بوده و به مدت طولانی از دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) استفاده می کردند.
وی همچنین از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی ترخیصی ها و بهبود یافتگان کرونایی در بیمارستان قائم مشهد خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه مراحل درمانی را می گذرانند.
به گفته وی، شمار دیگری از بیماران بستری در بخش ها نیز در انتظار انتقال به بخش آی سی یو هستند.

مدیر بیمارستان قائم با بیان اینکه در روزهای اخیر تعداد بیماران ورودی به این مرکز درمانی کاهش یافته است، افزود: بیشتر بیماران پس از طی مراحل درمانی، با حال مناسب از این مرکز مرخص می شوند.
دکتر خداپرست تصریح کرد: به زودی مشکلات کمبود اکسیژن اورژانس بیمارستان با نصب دستگاه اکسیژن ساز و دریافت پمپ اکسیژن برای تخلیه تانکر اکسیژن مرتفع می شود.
وی با اشاره به حضور نیروهای جهادی به منظور خدمات رسانی به بیماران در این مرکز گفت: حضور نیروهای جهادی بر بالین بیماران علاوه بر کمک به امر تغذیه آنان، با افزایش روحیه بیمارانی که به دلیل دوری از خانواده دچار تالم و افسردگی شده اند، در بهبود آنان نقش موثری دارد.

بیمارستان هزار تختخوابی حضرت قائم (عج) یکی از دو بیمارستان بزرگ آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که به عنوان مجهزترین و تنها مرکز مغز و اعصاب در شمال شرق کشور شناخته می شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۹۹۲ هزار و ۶۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که چهار میلیون و ۲۰۵ هزار و ۹۲۷ نفر از آنان بهبود یافته‌ و ۱۰۷ هزار و ۷۹۴ نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

وزارت بهداشت اعلام کرد: هم‌اینک ۳۰۶ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.  
همچنین تاکنون ۱۸ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۶۱۶ شهروند ایرانی دُز نخست واکسن کرونا و هشت میلیون و ۷۱۱ هزار و ۹۷۰ نفر دُز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسن های تزریق شده در ایران به ۲۷ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۵۸۶ دز رسیده است.
"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۱۸ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۵۶۰ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۵۳۳ هزار و ۶۴۵  نفر را گرفته است.  
۱۹۵ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۹۶۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۴۰ میلیون ۱۱۴ هزار ۹۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۵۷ هزار و ۹۱۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  
پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.  
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه نهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها