۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 766927

اکثر یخچال های امروزی بدون برفک با سیم پیچ خنک کننده،‌ سرد می شوند بنابراین ، اگر صدای بلند آزار دهنده را می شنوید ، باید موتور فن کندانسور یخچال را سرزنش کنید!

صدای بد کمپرسور یخچال را چگونه رفع کنیم؟

کمپرسورچگونه کار می کند؟

اکثر یخچال های امروزی بدون برفک با سیم پیچ خنک کننده،‌ سرد می شوند. سیم پیچ کندانسور را در نزدیکی کمپرسور در قسمت عقب یخچال خود می بینید. هدف از فن کندانسور این است که هوا را از طریق کویل کندانسور یخچال به گردش درآورد تا هوا را به گردش درآورد و همچنین گرما را از روی مخزن تخلیه خارج کند و آب یخ زدایی یخچال شما را تبخیر کند. بنابراین ، اگر صدای بلند آزار دهنده را می شنوید ، باید موتور فن کندانسور یخچال را سرزنش کنید!

چطوری می شود تعمیر کرد؟

شما باید فن خازن را بررسی کنید و برای انجام این کار ، ابتدا باید برق را قطع کرده و سپس سعی کنید پنل دسترسی در پشت یخچال را بردارید. مراقب هرگونه انسداد یا آوار باشید که می تواند مانع حرکت آزادانه فن شود. شما باید مطمئن شوید که منطقه همیشه عاری از هرگونه مانع است و برای این کار ، شما باید این منطقه را به طور مرتب جاروبرقی بکشید.

درصورت مشاهده آسیب دیدگی موتور فن یا خراب شدن آن ، باید فورا آنها را تعویض کنید. همچنین باید توری های لاستیکی نصب شده را بررسی کنید، که علائم سایش یا آسیب را به شما نشان می دهد.

سر و صدا از کجا می آید؟

موتور فن اواپراتور که در محفظه فریزر قرار دارد ، هوا را روی سیم پیچ های تبخیر یخچال می کشد. اگر یخچال شما بسیار سر و صدا دارد ، ممکن است از ناحیه فریزر یخچال شما بیرون بیاید و دلیل آن می تواند موتور فن اواپراتور باشد. ممکن است متوجه شوید که یخچال نمی تواند سرد بماند و زمان بیشتری طول می کشد تا یخ تولید شود.

یخچال را از برق بکشید و درپوش فن اواپراتور را جدا کنید. اگر متوجه شدید که یخبندان یا یخ دلیل سر و صدا است ، مشکل یخ زدایی است که باعث ایجاد آن می شود. اگر محور موتور نمی تواند آزادانه بچرخد ، باید تعویض شود.

سر و صدای بد کمپرسور یخچال می تواند نتیجه بیش از یک عامل باشد. همانطور که در مقاله ذکر شد ، شما باید به دنبال این موارد باشید ، اما اگر احساس می کنید که این مسئله می تواند از چیزی خارج از درک شما باشد ، باید با متخصصان تعمیر یخچال تماس بگیرید. یک تکنسین متخصص می تواند کار را برای شما انجام دهد و شما یخچال خود را دوباره راه اندازی می کنید!

برای دانستن مطالب بیشتر درباره بررسی علت خراب شدن یخچال و نحوه جلوگیری و رفع آن، این مقاله را بخوانید.

منبع: تعمیر یخچال در غرب تهران از سایت مدرن تکنیک

برچسب‌ها